اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش بی سابقه مبتلایان و تلفات کرونا در جهان

سازمان جهانی بهداشت گزارش کرده طی ۲۴ ساعت گذشته به طرز بی‌سابقه‌ای بیش از ۶۲۸ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش بی سابقه مبتلایان و تلفات کرونا در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت در بولتن روزانه خود گزارش کرده که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۲۸ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبر‌گزاری تاس، این میزان ابتلا در جهان نسبت به یک هفته گذشته بی‌‌سابقه بوده که آمار کلی مبتلایان را به رقم بیش از ۵۲ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر رسانده است.

تاکنون بیشترین میزان ابتلا در بازه زمانی ۲۴ ساعت، ۶۱۳ هزار و ۹۷۷ نفر گزارش شده است.

از سوی دیگر با ثبت بیش از ۹ هزار و ۶۲۳ مرگ و میر ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان تلفات نیز به رقم بیش از یک میلیون و ۲۹۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که بر اساس آمار و ارقام وبگاه «ورلداُمترز»، شمار مبتلایان بیش از ۵۳ میلیون و ۷۰۰ نفر گزارش شده و تعداد تلفات نیز بیش یک میلیون و ۳۰۹ هزار نفر ثبت شده است.

۴۶ درصد از میزان مبتلایان به کرونا در جهان را اروپا تشکیل می‌دهد. فرانسه حدود ۲۴ هزار مبتلا و ۹۳۲ فوتی جدید و ایتالیا بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلا و ۵۵۰ فوتی را در شبانه‌روز گذشته ثبت کردند.

آمریکا نیز با ثبت بیشترین میزان ابتلا و فوتی در صدر کشور‌های درگیر با این ویروس کشنده قرار دارد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و۴۶۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۳۳۲ هزار و ۶۱۹ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۸۵ هزار و ۱۸۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۰ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۳۳۵ نفر رسید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول