اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجان

مسؤول کارگروه معیشت و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجان با همکاری اداره کل کار اجرایی می‌شود.

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجان

داود داداشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور با اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه ثبت‌نام و اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در روستاهای زیر پوشش این قرارگاه همکاری می‌کند.

مسؤول کارگروه معیشت و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: یکی از اقدامات موثر و قابل توجه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی به همت اداره کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی آغاز شده و قرارگاه پیشرفت وآبادانی استان کمک کار این دو نهاد در روستاهای زیر پوشش است، افزود: سهم استان زنجان از طرح توسعه مشاغل خانگی یک هزار و ۸۰۰ نفر بوده و استقبال بانوان زنجانی از مشاغل خانگی بیشتر از مردان است.

دادشی با اشاره به اینکه در این رابطه جلسات مختلف توجیهی در روستاهای هدف قرارگاه برگزار و از متقاضیان ثب‌نام به عمل آمده است، افزود: هدف از اجرای این طرح بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و ایجاد شغل برای افراد توانمند و بیکار در روستاهای محروم است.

مسؤول کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان یادآور شد: فرشبافی، خیاطی، زنبورداری، دامداری، ملیله کاری، قلم زنی، ترجمه زبان انگلیسی و... از رشته‌های مورد نظر برای ثبت نام افراد در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام بر اساس رشته‌های اعلام شده است و افراد براساس نیاز آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: در این طرح پس از آموزش و راه‌اندازی شغل خانگی روستایی، گروه‌های پشتیبان از مشاغل خانگی حمایت کرده و برای محصولات تولید شده بازاررسانی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول