اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سه رکن اصلی کنترل دیابت/ تولید داخلی انسولین

فوق‌تخصص بیماری های غدد گفت: تولید داخلی انسولین، یک‌ گام رو به جلو برای رفاه بیماران است.

سه رکن اصلی کنترل دیابت/ تولید داخلی انسولین

فاطمه ضرغام نژاد- خبرگزاری فارس: امیر ضیایی، فوق تخصص بیماری‌های غدد و عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص بیماری دیابت اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلف، دیابت تبدیل به یک بیماری شایع شده، خصوصا در خاورمیانه که شیوع آن بسیار بالا است و این موضوع نشان می دهد که باید نسبت به تامین اقلام مورد نیاز این بیماران توجه ویژه ای مبدول شود.

وی افزود: دیابت، یک بیماری مزمن است که با توجه به عوارضی که در دستگاه‌های مختلف بدن به جای می گذارد، نگرانی های زیادی ایجاد می کند و این موضوع نیز دلیل دیگری است بر این هشدار که باید با برنامه ریزی و حمایت های لازم، کاری کرد که تامین اقلام مورد نیاز این بیماران تسهیل شود.

 ضیایی ادامه داد: برای کنترل قند خون و کاهش عوارض بیماری دیابت، سه رکن اساسی وجود دارد که عبارتند از فعالیت بدنی، رژیم غذایی و استفاده از داروها که در این میان تامین انسولین، جایگاه ویژه ای دارد. چرا که برای همه بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و همچنین  برای بخش قابل توجهی از بیماران دیابتی نوع دو، انسولین یک ماده ضروری است.

وی اضافه کرد: انسولین های نوترکیب و آنالوگ در دنیای امروز، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. چرا که توانسته اند رضایت بیشتری در میان پزشکان و بیماران ایجاد کنند و خوشبختانه با تولید انسولین بازالین در کشورمان، دسترسی بیماران به این دارو تسهیل شده است.

به گفته این متخصص غدد، تولید داخلی انسولین، یک‌گام رو به جلو برای رفاه بیماران است.

وی در خصوص کیفیت انسولین ایرانی تاکید کرد: وزارت بهداشت با ارزیابی هایی که داشته، آن را تایید کرده و خوشبختانه این انسولین در دسترس بیماران قرار گرفته است و نکته قابل توجه آن است که استفاده از آن تاکنون هیچ عارضه خاصی نداشته و خوشبختانه تاثیر مناسبی هم روی تنظیم قند بیماران داشته است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که از داروی ایرانی باکیفیت حمایت کنیم و انسولین ایرانی با توجه به اینکه مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته، برای بیماران توصیه می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول