اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم مستندسازی اقدامات نمایندگان در پیگیری مسائل/ ضرورت دفاتر خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه

نماینده مردم شبستر در مجلس بر لزوم ثبت و مستندسازی اقدامات نمایندگان در پیگیری و رسیدگی به موضوعات و مسائل تاکید کرد و گفت: ایجاد دفاتر خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه می‌تواند، یکی از راهکارها در این زمینه باشد.

لزوم مستندسازی اقدامات نمایندگان در پیگیری مسائل/ ضرورت دفاتر خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه

جعفر راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  طرح و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه از سازمان‌ها، نهادها، وزرا و مسوولان فرآیندی طولانی و زمان‌گیر بوده و ممکن است برخی از این موارد حتی در طول دوره چهارساله یک نماینده نیز به نتیجه نرسد و در صورت عدم انتخاب همان نماینده، همه کارهای صورت گرفته بدون سرانجام باقی خواهد ماند.

وی در همین خصوص گفت: برای نمونه در همین حوزه انتخابیه شبستر با وجود پیگیری‌ها و تقاضاهای صورت گرفته برای تعیین موضوعات پیگیری شده توسط نمایندگان سابق و ادامه فرآیندهای مورد نیاز بعدی، تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و اگر بخواهیم تک تک موضوعات را از ابتدا مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم، بدون شک بازده مثبت و مورد انتظار را نخواهد داشت.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی ایجاد دفاتری تحت عنوان خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه را راهکاری برای حل این مشکل عنوان و تصریح کرد: با ایجاد چنین دفاتری امکان  ثبت و مستندسازی اقدامات نمایندگان هر دوره به‌صورت منظم و بایگانی شده، فراهم می‌شود و راه‌اندازی این دفاتر با توجه به اختیارات و امکانات قانونی مجلس شدنی و قابل اجراست.

راستی تاکید کرد: در صورتی که دفاتر خانه ملت با ساز و کار اشاره شده ایجاد شوند، نمایندگان هر دوره می‌توانند موضوعات و مسائل حوزه انتخابیه خود را از همان مراحلی که باقی‌مانده، پیگیری کرده و از دوباره کاری و اتلاف زمان و انرژی نمایندگان در بررسی و پیگیری مجدد از سازمان‌ها و مسوولان جلوگیری شود و علاوه بر این امور هر حوزه نیز بصورت سیستماتیک و در کمترین زمان پیگیری و به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/60015/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول