اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت پروژه سد ایلی‌آباد بهمئی/آغاز به کار پیمانکار در فاز دوم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی از آخرین وضعیت پروژه سد ایلی‌آباد بهمئی خبر داد.

آخرین وضعیت پروژه سد ایلی‌آباد بهمئی/آغاز به کار پیمانکار در فاز دوم

رضا راهدار بهمئی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی در خصوص گلایه مردم در مورد غیر فعال بودن سد ایلی آباد ممبی اظهار کرد: سد ایلی‌آباد با ظرفیت آبگیری ۵ میلیون متر مکعب و دارای ظرفیت احداث ۴۵۰ هکتار باغ در حوزه ایلی آباد و چاه روغنی در بخش ممبی بوده که علاوه بر این ظرفیت‌های دیگری در زمینه گردشگری، تغذیه سفره های آب زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک را داراست.

وی گفت: احداث سد ایلی آباد از سال ۱۳۸۹ شروع و دارای سه فاز اجرایی بود که تا کنون با هزینه حدود ۱۰ میلیارد تومان فاز اول سد شامل ساخت بدنه سد و سرریز به بهره برداری رسیده است.

این مسوول گفت: امسال با همکاری مجموعه استانداری و سازمان جهاد کشاورزی، نماینده مردم و فرماندار بهمئی پروژه در زمره پروژه های جهش تولید قرار گرفت و اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان جهت اجرای فاز دوم شامل خط انتقال، احداث استخرهای ذخیره، ایستگاه پمپاژ و برق مصوب و بخشی نیز تخصیص داده شد.

راهدار ادامه داد: قرارداد با پیمانکار منعقد و شروع فاز دوم رسما ابلاغ گردید سوله محل ایستگاه ساخته و آماده نصب شد و قرارداد خرید لوله به زودی منعقد خواهد شد.

این مسوول گفت: پیمانکار پروژه در فاز دوم رسما فعالیت خود را آغاز کرده و از آنجایی که پروژه جزء پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت امیدواریم بزودی شاهد پیشرفت خوبی در این زمینه باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی خاطرنشان کرد: لازم به توضیح است پروژه در این فاز نیازمند اعتبار قابل توجهی بوده که نیازمند توجه ویژه از طرف مسئولان خواهد بود.

وی گفت: موانع و مشکلات اصلی در اجرای پروژه علاوه بر نیاز به تخصیص اعتبارات معارضات اجتماعی و عدم تشکیل تعاونی آب بران سد است که همدلی و مشارکت بیشتر بهره برداران را می طلبد.

این مسوول خاطرنشان کرد: فاز سوم سد که شامل اجرای شبکه های آبیاری است بعد از واگذاری سد به تعاونی آب بران از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی قابلیت اجرایی دارد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول