اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مرکز لیبیایی: سیاست‌های اتحادیه اروپا آفریقایی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند

کمیته ملی حقوق بشر لیبی در واکنش به خبر غرق شدن دو قایق حامل مهاجران سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت.

مرکز لیبیایی: سیاست‌های اتحادیه اروپا آفریقایی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته ملی حقوق بشر لیبی، شامگاه روز (جمعه) در بیانیه‌ای به غرق‌ شدن بیش از صدها مهاجر در پی غرق شدن دو قایق واکنش نشان داد.

روز گذشته منابع خبری گزارش دادند که دو قایق حامل بیش ۱۲۰ مهاجر در مجاورت سواحل شمالی لیبی غرق شده‌اند که در پی آن، ۱۰۰ تن از این مهاجران جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری «الوسط» لیبی، کمیته یادشده پیش از اعلام افزایش شمار کشته‌شدگان در بیانیه‌ای تأکید کرد که این سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپاست که هر روز شهروندان آفریقا را به کام مرگ می‌کشاند.

در بیانیه‌ یادشده همچنین ضمن ابراز تأسف از حادثه رخ داده، کشته شدن ۷۴ نفر از مهاجران لیبیایی تأیید شده است.

کشور لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» در سال ۲۰۱۱، همچنان بی‌ثبات است و با وجود توافق میان دولت وفاق ملی از یک سو و «خلیفه حفتر» و حامیانش از سوی دیگر، هنوز حاکمیت منسجمی در این کشور وجود ندارد.

  لیبی همچنان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ترانزیت مهاجران عمدتا آفریقایی به اروپاست؛ افرادی که با فرار از فقر، فساد و نداشتن امیدی به آینده‌شان، به دنبال ساختن آینده‌ای بهتر در اروپا  هستند و خطرات سفرهای طولانی غیرقانونی را به جان می‌خرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول