اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن کرونای استرالیا سال آینده توزیع می‌شود

مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کردند: نتایج آزمایش واکسن کرونای این کشور امیدوارکننده است و تا اواخر 2021 توزیع آن آغاز می‌شود.

واکسن کرونای استرالیا سال آینده توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کردند: نتایج آزمایش واکسن کرونایی که توسط پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند توسعه داده شده، امیدوارکننده است.

براساس داده‌های منتشر شده، قرار است آزمایشات بالینی مرحله سوم این واکسن قبل از پایان سال جاری عملیاتی شود و برای توزیع گسترده در اواخر سال ۲۰۲۱ مجوزهای لازم را کسب کند. 

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا نیز طی اظهاراتی گفته، واکسن مقابله با کووید ۱۹ می‌تواند در فوریه ۲۰۲۱ به دست شهروندان استرالیایی برسد.

پل یانگ، مدیر ارشد پروژه واکسن کرونای دانشگاه کوئینزلند و ویروس شناس برجسته استرالیایی، گفت: آزمایشات بالینی فاز ۱، ایمن بودن و موثر بودن واکسن در ایجاد  آنتی بادی را نشان داده است.

یانگ ادامه داد: «داده‌های اولیه خارج از آزمایش بالینی فاز ۱ می‌گوید واکسن در صورت تزریق ایمن است و اثربخشی قابل قبولی دارد؛ ضمن اینکه عوارض ناشی از تزریق آن بسیار جزئی است».

 دانشگاه استرالیا با شرکت محلی زیست فناوری «CSL» برای تولید واکسن با توانایی تولید سریع ده‌ها میلیون دوز در تأسیسات این شرکت همکاری کرد.

وزیر بهداشت استرالیا در پایان گفت: هدف ملی ما این است که اطمینان حاصل کنیم همه استرالیایی‌هایی که قصد واکسیناسیون دارند، تا پایان سال ۲۰۲۱ واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول