اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری ۱۳ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی/ رونمایی «اصطلاحات عامیانه همدانی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری ۱۳ برنامه فرهنگی هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: کتاب «اصطلاحات عامیانه همدانی» در هفته کتاب رونمایی می‌شود.

برگزاری ۱۳ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی/ رونمایی «اصطلاحات عامیانه همدانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از امروز آغاز شده است اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی برگزاری ۱۳ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

وی به برگزاری مراسم صنعت چاپ استان اشاره کرد و افزود: این برنامه قرار بود در شهریور و مهرماه برگزار شود که به دلیل نبود شرایط، دو روز قبل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه انتخاب کتاب سال همدان با عنوان جایزه قلم هگمتانه در هفته کتاب برگزار خواهد شد بیان کرد: برگزاری مراسم رونمایی کتاب اصطلاحات عامیانه همدانی نیز در هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی و معرفی، بررسی و نقد در این هفته اشاره کرد و گفت: برپایی فروشگاه و نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب به مراکز آموزشی و فرهنگی، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع کتاب با محوریت شهرستان تویسرکان و برگزاری نشست کتابخوان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

احسانی از برگزاری نشست تخصصی آسیب‌شناسی حوزه کتاب در شهر بهار خبر داد و افزود: برگزاری مراسم تجلیل از خادمان کتاب و مراسم کتابخوانی رضوی در همدان نیز در این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۸ عنوان کتاب از ابتدای سال تاکنون در همدان چاپ شده است تصریح کرد: امیدواریم این آمار در نیمه دوم سال نیز بیشتر شود و با رفع موانع توزیع کتاب و عادی شدن شرایط تعداد عناوین جدید چاپی کتاب افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در نیمه دوم سال نیز برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است افزود: تجلیل از چهره‌های فرهنگی یکی از این برنامه‌هاست که با محوریت نکوداشت مرحوم آیت‌الله فاضلیان در آذرماه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی در رزن خبر داد و گفت: تجلیل و رونمایی کتابت قرآن کریم توسط مرتضی شعبانی، جایزه ادبی استان در بهمن ماه با میزبانی شهرستان بهار و برگزاری نمایشگاه عکس و تقدیر از فعالان سینما در اسفندماه در نهاوند از دیگر برنامه‌هاست.

احسانی با بیان اینکه در قالب پویش فضای مجازی سراسر شهرستان‌ها را پوشش خواهیم داد افزود: این برنامه با محوریت همدان که بیشتر در حوزه تولید محتوا است، اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص مطالبات رسانه‌ها نیز گفت: مطالبات پرداخت نشده‌ای در سال ۹۸ نداریم اما اگر رسانه‌ای مطالبات خود را دریافت نکرده با ارائه مستندات به اداره‌کل مراجعه کند تا ترتیب اثر داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی هنرمندان یا اصحاب فرهنگ استان در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: در حال عقد تفاهم‌نامه همکاری هستیم که این بانک اطلاعاتی انجام شود.

وی در مورد برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: این جشنواره تابع تصمیمات و مصوبات ستاد ملی کروناست، همه جشنواره‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به شکل قبل برگزار نخواهد شد اما در همدان جشنواره فصل امید جایگزین شده و فراخوان آن نیز اعلام شده است به طوری که هر استانی نمایش‌های همان استان را به نمایش و داوری می‌گذارد.

احسانی با تاکید بر اینکه به دنبال حمایت‌های مالیاتی از ناشران هستیم افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و صندوق کارآفرینی ایجاد شده تا تسهیلات خاصی برای حمایت از کتاب، ناشران و صنوف کتاب‌فروشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ شهرستانی نباید به بهانه محدودیت‌های کرونا برنامه‌های فرهنگی را تعطیل کند افزود:  همه شهرستان‌ها باید با حفظ پروتکل‌ها و مجوز ستاد مقابله با کرونای استان و شهرستان برنامه‌های فرهنگی را اجرا کنند زیرا فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل بردار نیست اما شکل برگزاری از فیزیکی به مجازی تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص دریافت هنرکارت خطاب به اعضای صندوق هنرمندان گفت: برای دریافت هنرکارت اگر موفق به دریافت این کارت نشده‌اید و نقص پرونده دارید به صندوق هنرمندان مراجعه و نواقص را رفع کنید زیرا از این پس تسهیلات از طریق این کارت انجام می‌شود.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول