اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۴۶ درصدی آزادی محکومین جرائم غیر عمد زندان‌های استان مرکزی

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: طی هشت ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۱۶۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های استان آزاد شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش ۴۶ درصدی آزادی محکومین جرائم غیر عمد زندان‌های استان مرکزی

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بنا برگزارش ستاد دیه استان مرکزی، طی هشت‌ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۱۶۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های استان آزاد شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زندان علاوه بر اینکه اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال دارد، سبب کاهش بسیاری از صدمات و آسیب‌های اجتماعی جامعه و باعث حمایت از خانواده‌های زندانیان می‌شود که این اقدامات در راستای تحقق سیاست‌های تحولی دستگاه قضائی و عمل به دستورالعمل ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: میزان بدهی محکومین آزاد شده بالغ بر پانصد میلیارد ریال است که از مبلغ ذکر شده ۷۰ درصد در قالب پذیرش اعسار از سوی مقام قضایی، ۲۰ درصد آن مربوط به گذشت شکات، ۷ درصد پرداختی ستاد دیه در قالب بلاعوض به میزان سی و سه میلیارد ریال و مابقی به صورت معرفی به بانک‌های عامل جهت دریافت وام به مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: از تعداد ۱۶۱ نفر محکومینی که از بند رهایی پیدا کرده‌اند ۱۱۱ نفر بدهکاران مالی، ۲۶ نفر بدهکار مهریه، ۲۰ نفر بدهکار نفقه و ۴ نفر از محکومین به پرداخت دیه بوده‌اند که با برگزاری جلسات متعدد ستاد دیه استان و تعامل و هم‌افزایی اعضای ستاد، تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد و منجر به آزادی این زندانیان شد.

انتهای پیام/87029

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول