اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مدیر بخش «رادیوتئاتر» جشنواره‌ تئاتر فجر معرفی شد/«سرایدار» وارد تئاتر می شود

امین رهبر به عنوان مدیر بخش «رادیوتئاتر» سی ‌و نهمین جشنواره‌ تئاتر فجر معرفی شد.

مدیر بخش «رادیوتئاتر» جشنواره‌ تئاتر فجر معرفی شد/«سرایدار» وارد تئاتر می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین مسافرآستانه» در حکمی امین رهبر را به عنوان مدیر بخش «رادیوتئاتر» سی ‌و نهمین جشنواره‌ تئاتر فجر انتخاب کرد.

متن حکم دبیر سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر خطاب به امین رهبر چنین است: «نظر به تجربیات ارزشمند و شایستگی جنابعالی در حوزه نمایش‌های رادیویی؛ شما را به عنوان مدیر بخش «رادیوتئاتر» سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر منصوب می‌نمایم. امیدوارم با آگاهی، خلاقیت  و توفیقات الهی در انجام امور محوله موفق باشید.»

امین رهبر دارای مدرک کارشناسی‌ارشد نمایش و دکترای فلسفه هنر است. نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین برنامه رادیویی و مدیریت اجرایی بخش «رادیوتئاتر» سی‌و‌هفتمین و سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله سوابق او به شمار می‌رود. همچنین تقدیر و کسب جوایز متعدد از چندین جشنواره بین‌المللی در کارنامه هنری امین رهبر دیده می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در سال جاری به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می‌شود.  

*«سرایدار» وارد تئاتر می شود

نمایش «سرایدار» نوشته هارولد پینتر با کارگردانی مهدیس زارع نژاد از جمله آثاری است که در ایام کرونایی تئاتر در حال تولید برای اجرا است. نمایشنامه «سرایدار» نوشته هارولد پینتر توسط رضا دادویی ترجمه شده است و این روزها با کارگردانی مهدیس زارع نژاد روند تمرین و تولید خود را سپری می کند.

نورالدین حیدری ماهر مجری طرح این اثر نمایشی است که قرار است به زودی روی صحنه تئاتر اجرا شود. مهدیس زارع نژاد کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن است. متعاقبا اطلاعات مربوط به عوامل، زمان و مکان اجرای نمایش «سرایدار» اعلام می شود.

*مجموعه دوم تئاتر «آنسو» در تئاتر شهر رونمایی می شود

دوشنبه 26 آبان؛ مجموعه دوم تئاتر «آنسو» در تئاتر شهر رونمایی می شود. تازه ترین مجموعه های تئاتر نشر «نیماژ» متشکل از چند نمایشنامه خارجی و چهار اثر ترجمه شده ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی خواهد شد

تازه ترین مجموعه های تئاتر نشر «نیماژ» متشکل از چند نمایشنامه خارجی و چهار اثر پژوهشی ترجمه شده ساعت 16 روز دوشنبه 26 آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می شوند. «کاسپار» نوشته پیترهانتکه با ترجمه سودابه فضائلی، «پیرمرد کوتوله مضحک» اثر تادئوش کانتور با ترجمه صدرالدین زاهد، «عچق» به نویسندگی موری شیسکال با ترجمه شهرام زرگر، «حمام» اثر مایاکوفسکی با ترجمه مرضیه موسوی، «آزادی تازه و دو نمایشنامه دیگر» نوشته ویتکیه ویچ با ترجمه علی شمس عنوان نمایشنامه هایی هستند که در قالب مجموعه دوم «تئاتر آنسو» پیش روی مخاطبان قرار می گیرند.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در همین روز چهار اثر «هنر راز آلود بازیگر- فرهنگ واژگان انسان شناسی تئاتر» اثر جنیو باربا  و نیکلا ساوارزه با ترجمه علی شمس و هدا عربشاهی، «کمدیا دلارته» نوشته سیرو فرونه و ترجمه دومان ریاضی «اُرگاست در پرسپولیس» نوشته اِی.سی. اچ. اِسمیت با تجرمه ملیحه وفامهر، «تحلیل نمایشنامه – راهنمای موردی درام مدرن غربی» نوشته آر.جی.کاردولو با ترجمه احسان زیورعالم  در قالب پروژه «تئاتر و نظریه» رونمایی می شوند.

مجموعه اول تئاتر «آنسو» بهمن ماه سال 1398 با ترجمه چهار نمایشنامه «خانه‌ عروسک ۲» نوشته لوکاس نث با ترجمه افسانه کمالی، «بئاتریچه‌ها»نوشته استفانو بنی با ترجمه هدا عربشاهی، «انقلاب در آمریکای جنوبی» نوشته آگوستو بوآل با ترجمه علی شمس و «تاوان زیستن» نوشته مارتینا مایوک با ترجمه شبنم موتابی در  مجموعه پیشخان نمایشی نشر نیماژ منتشر شده‌اند.

آیین رونمایی از مجموعه های تئاتر نشر«نیماژ» ساعت 16 تا 18 روز دوشنبه بیست و ششم آبان ماه  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی روزهای کرونایی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود و حضور علاقه مندان در این برنامه آزاد است.

برای آگاهی و اطلاع درباره تازه ترین برنامه ها و اجراهای مجموعه تئاتر شهر به سامانه اینترنتی  www.city.theater.ir  و صفحه اینستاگرام این مجموعه به آدرس @tehran.city.theater  مراجعه کنید.

*«عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» 

فیلم تئاتر «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر از تولیدات سال ۱۳۹۵ مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به نمایش درآمد.

این نمایش قصه‌ی پسرکی بازی‌گوش به نام رضا است که ارتباط کمی با خانواده و دوستانش دارد. یک شب او خواب خانواده و معلم‌هایش را می‌بینید؛ در حالی که خواهر کوچکش کلاه صورتی‌ای بر سر او می‌گذارد. فردا صبح، او دگرگون شده است. نمایش «عقل صورتی»   ویژه‌ی کودکان و نوجوانانی که سواد خواندن و نوشتن دارند تولید شده است و در آن سعید ابک، مهرداد باقری، شراره طیار، فهیمه باروتچی، الهام ایروانی، مریم علوی، امیرحسین انصافی، محمدرضا اصغری، ایلیا فرمانی، آبتین رابا، محمدحسین موسوی، ونوس شمس، مریم منصوری، هانا صراف و ملیحه مقیمی به عنوان بازی‌گران ایفای نقش کرده‌اند.

هم‌چنین آهنگ‌سازی این اثر را مرتضی طباطبایی و طراحی و ساخت دکور و صحنه را مهرداد باقری، مهدی فرشیدی‌سپهر و پویا طهماسبی به عهده داشته‌اند و معصومه آرواز دستیار کارگردان و برنامه‌ریز این نمایش است. 

تئاتر «عقل صورتی» در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش کارگردانی، بازی‌گری مرد و موسیقی شده بود. این نمایش از اسفند ۱۳۹۵ تا خرداد ۱۳۹۶ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری اجرا شد و با استقبال عمومی از آن از مرداد ۱۳۹۶ دوباره بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم تئاتر «عقل صورتی» را تا پایان پاییز ۱۳۹۹ در نمایش‌نما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

*مراحل تولید فیلم  « دختر» پایان یافت

مراحل تولید فیلم نیمه بلند «دختر» به کارگردانی علیرضا مهران پایان یافت و این اثر آماده نمایش شد. مراحل تولید و فیلمبرداری این فیلم  به تهیه کنندگی حمیدرضا علینژاد و کارگردانی علیرضا مهران  به پایان رسید.

مراحل تدوین و پس تولید « دختر» که فیلمبرداری آن پیش از شیوع کرونا صورت گرفته بود، به تازگی پایان یافته و این اثر آماده نمایش است. سجاد شهریاری نگارش فیلمنامه این فیلم کوتاه داستانی را برعهده داشته است. در خلاصه داستان این فیلم  آمده است: «همه جا را تاریکی پر کرده و رنج زخمی است ابدی که ماوایی برای التیامش در جهان ما وجود ندارد.»

مهدی زمین پرداز،علیرضا مهران،محمد موحد نیا،سکینه اصغرپور،مینوشه آبگینه چی،سلما سادات علوی و بهار قاسمی گروه بازیگران این فیلم  را تشکیل می دهند.

همچنین سایر عوامل این پروژه عبارتند از:،جانشین تهیه کننده: احسان باقری،مشاور کارگردان: سجاد شهریاری،برنامه ریز: غزل قره باغی،گروه کارگردانی:شاهین زوار،آیلار شجری،فاطمه گوشه،منشی صحنه: آیناز شجری،مدیر تولید: مهدی رجبی،مدیر فیلمبرداری: مصطفی سیفری،(دستیار اول: محمود اسکندری،دستیاران دوم: محمد رضایی،احمد قاسمی زاده،محمد قنبری)،طراح صحنه و لباس: امین جهانی(دستیار اول: محمد شیدایی،دستیاران دوم: حامد شیدایی،سعید خزلی)،دستیار لباس: پانته آ نجفی،تدوین:سید محمد موسویان،مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو،دستیار: سهیل صفاری،طراح گریم: باران گلدوست،مجری گریم: امید نوروزی،مدیر تدارکات: کامران نژاد آریا،جانشین تدارکات امین محمودی،(سرمایه گذار: لوازم خانگی ورکاده)،با تشکر از: اهالی روستای قاسم آباد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول