اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ساخت اولین بیمارستان بحران کشور در یزد

استاندار یزد با بیان این‌که اعمال محدودیت‌های جدید مستلزم صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست، گفت: اولین بیمارستان بحران کشور در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

ساخت اولین بیمارستان بحران کشور در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی‌طالبی در نشست خبری که با رعایت‌کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در محوطه باز استانداری و  برگزار شد، با اشاره به وضعیت بحرانی استان در بحث شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قطع چرخه شیوع کرونا مستلزم همراهی مستمر مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی در خصوص تصمیمات ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا در یزد، افزود: تمام برنامه‌های اجرایی استان به منظور حفظ سلامتی افراد و در نهایت سفید شدن وضعیت سلامت در شهرهاست.

استاندار یزد ساخت اولین بیمارستان بحران کشور در یزد را از جمله شاخص‌ترین اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و گفت: پیش‌بینی اولیه برای ساخت این مجموعه ۱۰ میلیارد تومان بوده است و امیدواریم تا دو ماه آینده این مهم به بهره‌برداری برسد.

طالبی با بیان این‌که برای تجهیز و ایمن‌سازی بیمارستان بحران به مبلغ بیشتری نیاز است، تصریح کرد: مشکلی در بحث تأمین اعتبار برای تکمیل بیمارستان بحران در استان یزد نداریم و با تمام توان این مهم را انجام می‌دهیم.

وی تجهیز این مجموعه به ۲۰۰ تخت بیمارستانی را از جمله اهداف استان یزد برای مدیریت بهتر شرایط بحرانی دانست و بیان کرد: نیروی انسانی مورد نیاز برای بیمارستان بحران از منابع انسانی موجود کادر درمان و نیروهای جدید تأمین می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخی از محدودیت اعمال شدع کرونایی در این استان با مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا انجام شده است، گفت: اعمال محدودیت‌های جدید مستلزم صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر کمبود یک سری داروها در سطح داروخانه‌های استان یزد، گفت: مکاتبات و هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده و در حال رفع این معضل هستیم.

طالبی در پایان مشارکت برخی از صنایع و معادن در بحث پشتیبانی از کادر درمان را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های اجتناب ناپذیر در حوزه حمایت از صنایع و معادن است.

انتهای پیام/ر/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول