اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون اول نخست وزیر قرقیزستان به مسکو سفر کرد

معاون اول نخست وزیر قرقیزستان در راس یک هیئت از مقامات عالی رتبه این کشو به مسکو سفر کرد .

معاون اول نخست وزیر قرقیزستان به مسکو سفر کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ارتیوم نوویکوف» معاون اول نخست وزیر قرقیزستان در راس یک هیئت به مسکو سفر کرد و با «الکسی اورچوک» نماینده دولت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد موضوعات اصلی همکاری‌های دوجانبه در زمینه تجارت، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه گفت‌وگو کردند.

نوویکوف به ثبات اوضاع سیاسی قرقیزستان و بازگشت فرایندهای سیاسی به حوزه قانونی اشاره کرد و اظهار داشت که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در 10 ژانویه 2021 برگزار خواهد شد.

وی در این دیدار تأکید کرد که قرقیزستان کاملاً به تمام تعهدات بین المللی خود و اجرای دقیق تمام معاهدات دوجانبه و چند جانبه بین المللی که قبلاً امضا شده و همچنین حمایت از حقوق سرمایه گذاران و حصول اطمینان از ایمنی شهروندان خارجی که در این کشور اقامت دارند، متعهد است.

پس از این جلسه  توافقنامه‌ای بین دولتی در زمینه ارائه کمک‌های فنی بلاعوض به قرقیزستان به منظور توسعه و نوسازی سیستم مدیریت مالیاتی با در نظر گرفتن تجربه خدمات مالیاتی فدرال روسیه امضا شد.

کمک فنی ارائه شده به سازمان مالیاتی قرقیزستان این امکان را می‌دهد تا ظرف دو سال این کشور به روشی شفاف و جدید در اداره مالیات دست یابد و فساد را ریشه کن و مدل خدماتی مالیات دهندگان را از طریق فن‌آوری‌های پیشرفته دیجیتالی به طور کامل اجرا کند.

همچنین، روسای کمیسیون بین دولتی توافق کردند که برنامه اقدامات مشترک برای افزایش تجارت دوجانبه بین روسیه و قرقیزستان ظرف یک ماه آینده آماده امضا شود.

 طرف قرقیز خواست تا امکان افزایش تعداد پروازهای منظم را مطابق با تمام استانداردها و الزامات بهداشتی و اپیدمولوژیکی بررسی کند. این مسئله با تثبیت وضعیت اپیدمولوژیک در این کشور لحاظ خواهد شد. 

در پایان، طرفین مذاکره بار دیگر خواستار تقویت و تشدید ارتباطات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و انسانی بر مبنا اتحاد استراتژیک شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول