اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ارسال ماهواره مخابراتی 100 کیلوگرمی از مدار واسط 400 کیلومتری به مدار عملیاتی 7 هزار کیلومتر

معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: با به کارگیری فناوری‌های بومی پیشرانش‌، ماهواره 100 کیلوگرمی از مدار پارکینگ ۴۰۰ کیلومتر به مدار عملیاتی ۷ هزار کیلومتر ارسال خواهد شد.

ارسال ماهواره مخابراتی 100 کیلوگرمی از مدار واسط 400 کیلومتری به مدار عملیاتی 7 هزار کیلومتر

علی جعفر صالحی معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ماهواره‌هایی که مقرر است در مدار زمین آهنگ ژئو مستقر شوند ابتدا توسط پرتابگر در یک مدار واسطه یا یک مدار میانی قرار می‌گیرند، گفت: می‌خواهیم  با به کارگیری فناوری‌های بومی  پیشرانش‌، ماهواره مخابراتی ۱۰۰ کیلوگرمی را از مدار واسط ۴۰۰ کیلومتری به مدار عملیاتی ۷ هزار کیلومتر ارسال کنیم.

وی افزود: ماهواره‌های مخابراتی که در مدار عملیاتی ژئو مستقر می‌شوند ابتدا توسط پرتاب کننده به یک مدار میانی و باصطلاح پارکینگ منتقل شده و پس از تثبیت بلوک انتقال مدار به مدارات بالاتر ارسال می‌شود.

 مطابق نقشه راه محصولی، چندین  گام میانی  پیش‌بینی شده تا بتوان با به کارگیری سامانه‌های پیشرانش بومی و بلوک انتقال مداری، محموله ماهواره ۱۰۰ کیلوگرمی را از مدار ۴۰۰ کیلومتر به مدار عملیاتی ۷ هزار کیلومتر و بالاتر ارسال کنیم.

براساس نقشه راه محصولی ، پیش‌بینی شده از قابلیت انتقال مداری در پرتاب‌های آینده استفاده کنیم

جعفرصالحی ادامه داد: در گام‌های میانی بعدی، این اوج مدار که الان ۷ هزار کیلومتر پیش‌بینی شده  به بالاتر از ۱۰ هزارکیلومتر و در نهایت به ۳۶ هزار کیلومتر ارتقا یابد. همچنین براساس نقشه راه محصولی، پیش‌بینی شده با هماهنگی که با مجموعه پرتابگر داریم بتوانیم از قابلیت انتقال مداری در پرتاب‌های آینده استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول