اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

گلایه‌های رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو از رفتار یک بام و دو هوای مسئولان مقابله با کرونا

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: محدودیت‌ها باید برای همه رشته ها باشد و نباید با یک توجیه به خاطر اینکه یک ورزش پربرخورد است، آن را تعطیل کنیم.

گلایه‌های رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو از رفتار یک بام و دو هوای مسئولان مقابله با کرونا

آرش فرهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود محدویت‌هایی که قرار است در کشورمان اعمال شود، اردوی تیم ملی تکواندو تعطیل خواهد شد؟ اظهار داشت: هنوز دستور و حکمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش  برای تعطیل کردن اردوی تیم ملی تکواندو به دست ما نرسیده است. به غیر از اردوی تکواندو چند رشته دیگر هم از روزهای گذشته اردوهای خود را شروع کرده‌اند و اتفاقا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ً در ابتدای راه‌شان هستند.

رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو در خصوص اینکه چرا در رشته‌های دیگر ورزشی این محدودیت‌ها اعمال نمی‌شود، عنوان کرد: این سوال و نکته برای ما وجود دارد که؛ چرا برخی رشته‌ها مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... لیگ‌ها و مسابقات‌شان برگزار می‌شود؟  آیا باید محدودیت‌ها فقط برای رشته‌های رزمی باشد که همیشه مدال‌آور در سطح مسابقات المپیک و جهان بودند، پرچم کشورمان را بالا بردند و باعث افتخار ورزش کشور در میادین مختلف شدند. اگر قرار است محدودیتی وضع شود باید برای همه رشته‌ها باشد.‌ آیا رشته بسکتبال و فوتبال برخورد کمتری نسبت به ورزش‌های تکواندو و کاراته دارند؟ باید با بررسی بیشتر و تصمیم منطقی‌تری مواجه باشیم.

وی افزود: اگر مصلحت به خاطر مباحث مالی باشد، چرا در مورد ضرورت‌ها و سلامت مردم صحبت‌ می‌کنیم؟ اگر پول اولویت دارد، باید مبنا را تغییر دهیم. اگر منطقی باشیم یک مقدار تصمیم‌گیری‌ها ناعادلانه اتفاق می‌افتد. مسئولانی که در ستاد ملی مبارزه در کرونا هستند یک بازنگری در تصمیم‌تشان داشته باشند تا در نهایت ورزشکاران برخی از رشته‌های متضرر نشوند. باشگاههای رزمی تعطیل است و خیلی از مربیان و ورزشکاران از نظر مالی آسیب دیده‌اند.

فرهادیان تاکید کرد: موافق با بازگشایی و فعالیت در شرایط سخت نیستم اما اگر قرار باشد این تعطیلی وجود داشته باشد، باید برای همه رشته ها باشد. نباید با یک توجیه به خاطر اینکه یک ورزش پربرخورد است، آن را تعطیل کنیم. بعضی از مسئولان اعلام می‌کنند که رشته‌های توپی کم برخورد است، اتفاقاً برخوردهای زیادی بین ورزشکاران این رشته‌ها وجود دارد. ورزشکار در شرایط مختلف و بدون هیچ محافظی با ورزشکار مقابلش برخورد می‌کند. اما در یک رشته‌ای‌ مثل تکواندو بسیار از نقاط بدن پوشیده است و حتی در رده سنی پایه یک ماسک محافظ، روی صورت تکواندوکار قرار می گیرد. اینها همه سطح آسیب و انتشار ویروس پایین می آورد.

وی در مورد اینکه اگر محدودیتی برای تیم‌های ملی تکواندو ایجاد شود، گفت: با توجه با تعطیلی احتمالی در تکواندو منتظر ابلاغ مراجع ذیصلاح هستیم. در صورت تعطیلی و قرنطینه کلی مطرح باشد بالطبع تصمیمات متفاوت خواهد بود. اگر وضعیت به این منوال ادامه پیدا کند در روزهای آینده جلسه خواهیم داشت تصمیم تا در مورد برگزاری اردوها می‌گیریم.

رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو خاطرنشان کرد: اما در هر حال ما در فدارسیون تکواندو تابع نظر مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستیم. در این زمینه هر دستورالعمل منطقی و علمی که صادر شود و به ما ابلاغ شود، مطابق به با آن رفتار می‌کنیم چون سلامت ورزشکاران در این حوزه از هر چیزی واجب‌تر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول