اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

سیمای محمدرسول خدا در غرب/ آنه ماری شیمل از پیامبر اسلام می‌نویسد

همزمان با هفته کتاب، فرهنگسرای ارسباران ویدئوکلیپی را منتشر کرده است که در آن به معرفی «آنه ماری شیمل» نویسنده آلمانی‌تبار و غیرمسلمان کتاب «محمد رسول خدا» می‌پردازد.

سیمای محمدرسول خدا در غرب/ آنه ماری شیمل از پیامبر اسلام می‌نویسد

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با هفته کتاب، فرهنگسرای ارسباران ویدئوکلیپی را منتشر کرده است که در آن به معرفی «آنه ماری شیمل» نویسنده آلمانی‌تبار و غیرمسلمان کتاب «محمد رسول خدا» می‌پردازد.

شیمل در سال ۱۹۲۲ در آلمان متولد شد و از کودکی به مطالعات شرقی و اسلامی علاقه‌مند بود. او به تمدن و معارف اسلامی در تمام ابعاد و جلوه‌های آن عشق می‌ورزید. یکی از آثار مهم او کتاب «محمد رسول خدا» با موضوع زندگی و سلوک پیامبر است که علاوه بر آلمانی، به انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شده است.

شیمل در این کتاب خطابش به مردم غیرمسلمان غرب است و سعی کرده با نشان دادن سیمای ملکوتی نبی اکرم به مردمان مغرب زمین، تصویر نادرستی را که پژوهندگان غربی، خواه از روی دشمنی و خواه از روی ناآگاهی در طول سالیان متمادی از ایشان ترسیم کرده بودند، پاک سازد و به جایش سیمای راستین پیامبر اکرم (ص) را آشکار سازد. اگرچه آنه ماری شیمل هیچ گاه ننوشت که مسلمان شده است، اما رفتار و کردارش منطبق بر آموزه‌های اسلام بود و همانطور که از کتابش برمی‌آید، حضرت محمد (ص) را والاترین پیامبر خدا می‌دانست.

محمد رسول الله را حسن لاهوتی به فارسی ترجمه و نشر فرهنگی هنری منتشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود ویدئو به آپارت فرهنگسرای ارسباران به نشانی https://aparat.com/v/pFZrK مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول