اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بهره مندی 350 نیروی کار از طرح یارانه دستمزد در ایلام

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در استان از مرداد سال ۹۸ تاکنون 350 نیروی کار از طرح یارانه دستمزد بهره‌مند شده‌اند.

بهره مندی 350 نیروی کار از طرح یارانه دستمزد در ایلام

احمد خانمحمدیان معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در استان از مرداد سال ۹۸ تاکنون 350 نیروی کار از طرح یارانه دستمزد بهره‌مند شده‌اند. 

وی افزود: بر این اساس کارفرمایان کارگاه‌های تازه تاسیس می‌توانند با جذب نیرو کار جدید از تخفیف ۳۰ درصدی حداقل دستمزد شورای‌عالی کار به ازای هر نیروی کار جذب شده بهره‌مند شوند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این طرح ۳۰ درصد دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و بالاتر در قالب طرح یارانه دستمزد از سوی دولت پرداخت می‌شود.

خانمحمدیان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگاه‌های تازه تاسیس که تا پیش از این مشمول طرح یارانه دستمزد نمی‌شدند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدت استفاده از طرح یارانه دستمزد یک سال است، خاطر نشان کرد: در طرح جدید مردان با کارت پایان خدمت سربازی تا ۳۹ سال و زنان سرپرست خانوار تا ۴۵ سال مشمول طرح یارانه دستمزد خواهند بود.

وی افزود: در گذشته کارفرمایان برای بهره مندی از طرح یارانه دستمزد با شرایط سنی 35 سال بود که اصلاح شد و واحدها حداکثر تا 50 درصد نیروی کارشان می‌توانستند از این طرح استفاده کنند و این طرح اکنون به برای تمام نیروهای جدید که استخدام شود شامل می‌شود.

گفتنی است؛ کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند به آنها ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

این طرح در هشت استان چهارمحال و بختیاری، ایلام، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی از سال گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول