اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ترافیک روان در همه محورهای مواصلاتی فارس/ افزایش تعداد تصادفات در آبان‌ ماه

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از باز بودن تمام محورهای مواصلاتی استان فارس و ترافیک روان خبر داد.

ترافیک روان در همه محورهای مواصلاتی فارس/ افزایش تعداد تصادفات در آبان‌ ماه

عبدالهاشم دهقانی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در شیراز با اشاره به تردد عادی و روان در تمام محورهای مواصلاتی استان فارس اظهار داشت: در روزهای اخیر به لحاظ بارندگی در برخی مناطق و محورها تردد به کندی صورت می‌گیرد که نیازمند احتیاط توسط رانندگان است.

وی همچنین ضمن اشاره به افزایش تصادفات در آبان‌ ماه جاری به دلیل حجم رفت‌و‌آمدها گفت: در شرایط بارش، ضریب اصطکاک میان خودرو و جاده به حداقل رسیده و همین امر باعث لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود، از رانندگان می‌خواهیم از عجله و شتاب خودداری کرده و در طول مسیر با در نظر گرفتن نکات ایمنی به توصیه‌های عوامل راهداری نیز توجه کافی داشته باشند.

دهقانی در ادامه با اشاره به اینکه بازیگران اصلی ترافیک، رانندگان هستند، افزود: درست است که مشکلاتی در زمینه جاده یا ایمنی خودرو وجود دارد اما این رانندگان هستند که با رعایت قانون و احترام به آن می‌توانند از درصد بالای حوادث جلوگیری کند.

رئیس پلیس راه شمال فارس در ادامه با اشاره به وضعیت ترددها در بحران شیوع کرونا گفت: شرایط تردد در این روزها متغیر است به گونه‌ای که در برخی از روزهای هفته با کاهش تردد روبرو هستیم، اما در روزهای پنجشنبه و جمعه در قیاس با سال گذشته افزایش ترددها را شاهد بوده‌ایم.

وی  با توصیه به پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری و تاکید بر در خانه ماندن، اظهار داشت: جهت قطع زنجیره انتقال ویروس لازم است از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

دهقانی بیشتر سفرها را سفر‌های بومی و درون استانی عنوان کرد و گفت: عمده ساکنین شیراز اصالتاً اهل شهرستان‌ها هستند و پایان هفته برای سرکشی به والدین یا خانواده یا سر زدن به املاک و باغ‌شهرهای خود از شهر خارج می شوند و همین امر ترافیک و حوادث جاده‌ای را در آخر هفته سبب می شود.

وی افزود: همچنین به دلیل شیوع بیماری، سفر به مرکز استان برای موارد درمانی افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش سفرهای درون استانی شده است اما در ماه‌های اخیر شاهد کاهش سفرهای بین استانی بوده‌ایم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول