اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وجود 50 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: 50 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های استان وجود دارد که بیشتر موتورسیکلت‌ها در شهرهای بزرگ کرمان و رفسنجان توقیف شده‌اند.

وجود 50 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یوسف نجفی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع ترخیص موتورهای متوقف شده در پارکینگ‌ها اظهار داشت: این طرح در سراسر کشور از ۱۷ آبان تا ۱۷ دی‌ماه به مدت دو ماه برای موتورسیکلت‌هایی که تا پایان سال ۹۸ توقیف شده بودند، اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمان عنوان کرد:هدف از این طرح ترخیص موتورسیکلت‌هایی است که سال‌ها در پارکینگ‌ها متوقف شده‌اند و مالکان آنها برای ترخیص آنها اقدام نکردند و همچنین برای جلوگیری از ضرر و زیان اموال مردم است تا کمکی به مالکان موتورسیکلت‌ها شود.

نجفی با اشاره به اینکه تسهیلات خاص و ویژه‌ای برای این طرح اعمال شده است، گفت: در حال اطلاع‌رسانی حداکثری و شناسایی صاحبان این وسیله نقلیه از طریق پیامک برای مالکان هستیم.

 رئیس پلیس راهور استان کرمان بیان داشت: توقیف موتورسیکلت‌های بدون اخذ بیمه‌نامه، بدون گواهینامه، بدون پلاک، خلافی به‌صورت قسطی و... از جمله ویژگی‌های این طرح است.

نجفی تصریح کرد: ۵۰ هزار موتور در پارکینگ استان وجود دارد که بیشتر موتورسیکلت‌ها در شهرهای بزرگ کرمان و رفسنجان توقیف شده‌اند.

وی افزود: بعد از این پایان این طرح اگر صاحبان برخی موتورسیکلت‌ها تمایلی برای ترخیص وسیله نقلیه خود نداشته باشند، با هماهنگی مقامات کشوری موتورسیکلت آنها  براساس ضوابط اسقاط خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه تسهیلات هزینه پارکینگ به حداقل رسیده است ، تاکید کرد: بخشی که مربوط به بنیاد تعاون ناجا بود، بخشیده شده است.

وی افزود: در شهر کرمان به ازای هر شبانه‌روز ۷۲۰ تومان و در شهرستان‌ها ۴۵۰ تومان حق پارکینگ در نظر گرفته شده است.

نجفی ابراز داشت: لزوما مالک باید برای ترخیص مراجعه کند مگر اینکه مالک در قید حیات نباشد و امکان حضور نداشته باشد یک نفر با تحویل مدارک می‌تواند این کار را انجام دهد.

نجفی تاکید کرد: کلیه مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها می‌توانند تنها با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ از این طرح استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جریمه‌های موتورسیکلت‌ها که دو برابر شده بود، برداشته شده و جریمه اصلی هم به‌صورت اقساطی که بالای ۵۰۰هزار تومان است را می‌توانند پرداخت کنند، ادامه داد: اگر کسی بیمه‌نامه و گواهینامه موتورسیکلت‌ نداشته باشد، با هماهنگی مراجع قضایی با تعهدنامه دستی می‌تواند موتورسیکلت خود را آزاد کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول