اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی/ «بیرجند» رکورددار بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و ۷۵ بیمار که ۳۳ نفر بهبود یافته کرونا هستند، ترخیص شدند.

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی/ «بیرجند» رکورددار بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۱ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که بوده که نتیجه ۳۱۳ مورد مثبت و مابقی منفی گزارش شده ات.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران شناسایی شده ۵۵ مورد بستری و ۲۵۸ مورد نمونه‌گیری سرپایی بودند، بیان داشت: از مجموع ۳۱۳ تست کرونای مثبت امروز ۸۷ نفر مربوط به شهرستان بیرجند هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین ۱۰ مورد از فردوس، ۶۱ مورد طبس، ۲۶ مورد نهبندان، ۶۴ نفر از قاین، هفت مورد درمیان، ۹ مورد سربیشه، ۱۲ مورد سرایان، ۱۵ مورد زیرکوه، ۱۸ مورد بشرویه و چهار نفر از خوسف هستند.

دهقانی مطرح کرد: در حال حاضر ۴۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱۷ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

وی با اعلام اینکه ۵۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال ۱۴  نفر از بیماران بستری وخیم گزارش شده، تبیین کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوتی جدید در استان داشته‌ایم که هم‌اکنون شمار فوتی‌های کرونا در استان به ۴۴۸ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و ۷۵ بیمار که ۳۳ نفر بهبود یافته کرونا هستند، ترخیص شدند.

دهقانی با یادآوری اینکه تاکنون ۲۵ هزار و ۶۱۴  آزمایش کرونا در استان انجام شده که جواب تست ۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر مثبت اعلام شده، اعلام کرد: علائم بیماری ممکن است دو تا ۱۴ روز پس از تماس با ویروس ظاهر شود لذا میانگین دوران نهفتگی بیماری پنج روز است و در ۹۷ درصد افراد علائم به‌صورت میانگین ۱۱.۵ روز پس از تماس با ویروس ظاهر می‌شوند.

وی مطرح کرد: فردی که به ویروس آلوده شده و علائم بیماری را نیز از خود نشان می‌دهد، به‌شدت قابلیت انتقال بیماری را دارد اما گاهی ممکن است فرد مبتلا، ویروس را حتی قبل از پیدایش علائم بیماری نیز انتقال دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه باید دست‌های خود را مرتب با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست‌وشو و یا از محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی ۷۰ درصد استفاده کنند، خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از ماسک باید به‌شدت مد نظر قرار گیرد چراکه ماسک خوب و مناسب تا ۹۸ درصد می‌تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول