اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

دبیر: منتظر تصمیم سرمربیان تیم ملی کشتی برای حضور در جام جهانی هستیم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با تعطیلی مسابقات جهانی همه منتظر هستیم تا سرمربیان تیم ملی تصمیم بگیرند که چه کار کنیم.

دبیر: منتظر تصمیم سرمربیان تیم ملی کشتی برای حضور در جام جهانی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر در مورد تصمیم فدراسیون کشتی در مورد اعزام تیم به مسابقات جام جهانی بعد از لغو رقابت‌های جهانی اظهار داشت: قبل از صحبت‌هایم از دست دادن رحیم جدی را به جامعه کشتی تسلیت می‌گویم، او گردن من یکی حق زیادی داشت، خصوصا موقعی که رئیس هیئت کشتی تهران بود. در مورد مسابقه جهانی هم این اتفاق قابل پیش بینی بود. روزی که تشکیل جلسه دادیم به سرمربیان تیم ملی، حمید سوریان و محسن کاوه گفتم از نظر بین 70-80 درصد جهانی برگزار نمی‌شود اما نمی توانستیم در شرایطی که اتحادیه جهانی می‌گفت می خواهد مسابقه برگزار کند، دست روی دست بگذاریم و همه موارد برنامه ریزی شد. از انتخابی تیم ملی و برگزاری اردوی تیم ملی گرفته تا راه اندازی لیگ که بعد از ماه ها تعطیلی، کمیت و کیفیت کشتی را دست سرمربیان تیم ملی می داد. 

وی ادامه داد: وقتی خبر آمد جهانی برگزار نمی‌شود، بلافاصله سرمربیان تیم ملی اردو را برای چند روز تعطیل کردند و الان هم منتظریم آنها تصمیم بگیرند که چه کار کنیم. این حق سرمربیان هست که در این خصوص تصمیم گیری کنند. 

دبیر در مورد احتمال حضور تیم های ملی در این رقابت ها خاطرنشان کرد: ما حالت های مختلفی داریم اول اینکه ما می‌خواستیم در این جهانی شرکت کنیم. من یک مثال می زنم. سال 1974 تصمیم می گیرند که تیم ملی کشتی به جهانی نرود و به جایش با قدرت در بازی های آسیایی  کشتی بگیرد. اینهمه سال از این ماجرا می‌گذرد و هنوز منصور برزگر و محسن فرح‌وشی ناراحتند که چرا در آن جهانی شرکت نکرده اند. برزگر آنجا می‌توانسته طلا بگیرد اما ما به این جهانی نرفته ایم. مدال مسابقات جهانی برای کشتی ما ارزش بالایی دارد و با وجود هزینه های بالایی که این اعزام برای ما داشت، می‌خواستیم حتما در مسابقات شرکت کنیم اما حالا وضعیت تغییر کرده و جام جهانی به جای جهانی برگزار می شود، درحالی که یک تورنمنت گرید 4-5 در کشتی دنیا محسوب می‌شود و ما قطعا با تیم کامل و با آن شرایطی که می‌خواستیم در جهانی شرکت کنیم، در این جام جهانی شرکت نمی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به نظر غلامرضا محمدی در مورد حضور در جام جهانی گفت: کادر آزاد و شخص سرمربی تیم ملی به ما اعلام کرده که در این وضعیت چیزی که برایش اولویت دارد، کسب سهمیه المپیک و برنامه ریزی برای 6 وزن المپییکی است. بنا هم همین نظر را دارد. اگر دوست داشتند با تیم جوان و البته با تعداد کمتر در این مسابقات شرکت می‌کنیم اما تاکید کنم که حالا دیگر مثل قبل مصمم نیستیم که تیم حتما شرکت کند. ضمن اینکه در مورد جام جهانی پرداخت هزینه ها با میزبان بود اما در مورد این رقابت شرایط اینگونه نیست. باید دید با این هزینه آیا جام جهانی برای کشتی ما آورده دارد یا نه ولی اختیار تصمیم گیری در این خصوص با سرمربیان تیم ملی است و آنها مسئول هستند و ما در کنار آنها هستیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول