اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

قرنطینه، تعویق آزمون و برخورد با متخلفان؛ مروری بر تازه‌ترین مطالبات کرونایی مردم در «فارس من»

این گزارش مرور تازه‌ترین مطالبات کرونایی مردم در سامانه فارس من است.

قرنطینه، تعویق آزمون و برخورد با متخلفان؛ مروری بر تازه‌ترین مطالبات کرونایی مردم در «فارس من»

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از ۸ ماه از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد. در روزهای اخیر آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس افزایش پیدا کرده است. بارها مسؤولین خواستار تعطیلی شهر شدند اما این تصمیم مدت‌ها به تعویق افتاد تا اینکه رئیس جمهور تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه گرفت و قرار است این تصمیمات از اول آذر ماه اجرایی شود. 

اما زمزمه‌هایی از سوی مردم در خصوص تصمیمات جدید ستاد کرونا شنیده می‌شود. عده‌ای موافق و عده‌ای دیگر که معیشت‌شان وابسته به کارهای روزانه است روی خوشی به این تصمیم نشان نمی‌دهند.  ما در این گزارش تلاش کردیم تا صدای مخاطبان «فارس من» باشیم و از این طریق مسؤولان را نسبت به دغدغه‌های آنها آگاه کنیم.

 

* اعمال محدودیت‌های ساعتی فایده‌ای ندارد

 تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اعمال محدودیت‌ها از ۲۰ آبان واکنش‌هایی را در بین اقشار مختلف مردم در پی داشت. از همین رو تعدادی افراد که نسبت به این تصمیم اعتراض دارند و معتقدند اعمال قوانین کرونایی در قطع زنجیره انتقال کرونا اثرگذار نیست، تصمیم گرفتند تا کمپینی در سامانه «فارس من» با عنوان «چرا برخی افراد محدودیت‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند» راه‌اندازی کنند که از قضا این کمپین توانست حمایت‌های زیادی را جلب کند.

در این کمپین آمده است: با توجه به محدودیت فعالیت‌ها در سطح استان تهران و تعطیلی اصناف و بازارها از ساعت ۱۸، شاهد تردد بسیاری از مردم در برخی محلات، اماکن و نمایشگا‌ه‌‌های خودرو بوده‌ایم و متأسفانه این افراد به هیچ عنوان قوانین مصوب ستاد ملی کرونا را رعایت نمی‌کنند بنابراین کاهش ساعات تأثیری که ندارد بلکه موجب ازدحام بیشتر در برخی از محدوده‌ها نیز شده است.

 

* تمهیدات دو هفته‌ای برای تعطیلی تهران اندیشیده شود

یکی از موضوعات داغ کرونایی «فارس من» که در تاریخ ۲۰ آبان ثبت شد به بحث مطالبه تعطیلی کل کشور اختصاص دارد. مسأله‌ای که بارها نمایندگان مجلس و برخی مسؤولان خواستار برقراری تعطیلی به مدت یک هفته در کل کشور به خصوص شهرهای قرمز شدند اما برای این منظور ستاد ملی کرونا باید تصمیم‌گیری کند. لذا این سوژه توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

این مخاطبان می‌گویند: در این دوره که کرونا سر به فلک کشیده و روزانه جان بسیاری از هموطنان‌مان را می‌گیرد، آیا نباید به فکر هم بود؟ چرا باید برخی افراد با بی‌توجهی از کنار این بیماری کشنده عبور کنند؟ با خواهش و تمنا که نمی‌‌توان مردم را مجبور به رعایت پروتکل‌ها کرد اما می‌توان تدابیری برای قرنطینه دو هفتگی شهرها اندیشید. جای تعجب دارد که مسؤولان عزم تعطیلی تهران و کشور را برای حفظ جان مردم ندارند.


* نگرانی کارگران روزمزد از اجرای محدودیت‌های کرونایی

کرونا کسبه را هم خانه‌نشین کرد و آنها از خسارت‌های سنگین این ویروس منحوس بی‌نصیب نماندند. از آنجا که خسارت این ویروس در حدی بود که منجر به ورشکستگی و بسته شدن بسیاری از واحدهای صنفی شد. هزاران نفر از این افراد خصوصاً کارگران روزمزد که نیازمند حمایت بیشتری هستند، تصمیم گرفتند تا مطالبه معیشتی خود را از طریق «فارس من» به گوش مسؤولان برسانند. آنها در بین گلایه‌های خود به این نکته هم اشاره می‌کنند اگر قرار است مشاغل را تعطیل کنید پس نیازی به باز بودن بانک‌ها هم نیست!

آنها نوشته‌اند: ویروس کرونا کسب‌وکارشان را تحت تأثیر قرار داده تا جایی که بسیاری از افراد شبانه‌روز مشغول به کار هستند تا بتوانند اقساط بانکی خود را پرداخت کنند. از سویی دیگر بسیاری از کارگران بیکار شده و در هزینه‌های زندگی خود درمانده‌اند و با اعمال محدودیت‌های کرونایی عرصه برایشان تنگ‌تر می‌شود. 

 

از این رو بحث اصلی عدم توجه برخی از مردم به محدودیت‌های کرونایی، چالش‌های سنگین زندگی است. بنابراین بسیاری از کسبه‌ها به تصمیم ستاد کرونا تمکین نمی‌کنند چرا که نگران برگشت چک و پرداخت اقساط خود هستند. لذا باید برای جلوگیری از ورشکستگی بازاریان و کارگران، بانک‌ها تعطیل و اقشار ضعیف زیر چتر حمایت دولت قرار بگیرند. در غیر این صورت ویروس مهمان ما خواهد ماند.

 

*برخورد جدی با متخلفان کرونایی خواسته صدها شهروند در «فارس من»

تعدادی از مخاطبانی که قوانین مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را رعایت کرده اما در مقابل دسته‌ای دیگر از شهروندان هنوز نقض‌کننده این قوانین بوده‌‌اند با ثبت پویشی خواهان اعمال قوانین سخت‌گیرانه برای متخلفان مقابله با ویروس کرونا شدند.

در این پویش مردم و خانواده‌ها می‌گویند: چرا باید سلامتی شهروندانی که اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند در برابر ناقضان کرونایی در معرض خطر باشد. لذا برای احترام به این دسته از شهروندان باید مسؤولان ذیربط با این دسته از خاطیان به طور جدی برخورد قاطع داشته باشند.

 


* درخواست هزاران داوطلب نگران از کرونا برای تعویق برگزاری آزمون‌های استخدامی

در میان اما و اگرهای تعطیلی و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه ستاد ملی کرونا، نزدیک به ۵ هزار داوطلب، دغدغه‌ شیوع این ویروس منحوس را دارند. این داوطلبان با ثبت سوژه‌های متعددی بارها خواستار تعویق آزمون‌های استخدامی‌شده‌اند.

 

از اصلی‌ترین درخواست‌های آنها این است که با وجود ‌آمار بالای کرونا و قرمز بودن وضعیت تمامی شهرها و استان‌های کشور و با توجه به اینکه ترددها در سطح شهر و استان، سفرها را افزایش می‌دهد لذا این زنگ خطری برای سلامتی داوطلبین و خانواده‌هایشان است. از این رو برگزاری آزمون، اقدامی غیرمنطقی بوده و باید مسؤولان ستاد کرونا تدابیری برای تعویق آزمون‌ها بیندیشند. 

 

بر اساس گزارش‌های ثبت شده در سامانه «فارس من» بیشترین خواسته هموطنان عزیز، اقدام سریع برای قرنطینه سخت به منظور کاهش انتقال ویروس کرونا و فرصت به کادر درمان برای تقویت و برنامه‌ریزی برای مقابله با این ویروس است. لذا توجه مردم و حمایت مسؤولان از اقشار ضعیف در اجرای هر چه بهتر محدودیت‌های کرونایی چاره‌ساز است و اگر تعطیلی اتفاق افتد سلامتی هموطنان را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول