اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رتبه سهم اعتباری آذربایجان‌شرقی در کشور دهم است / وصول 91 درصد درآمدهای مالیاتی در استان

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بر لزوم تدوین بودجه واقعی و عملیاتی استان و ارائه آن به نمایندگان جهت پیگیری تاکید کرد.

رتبه سهم اعتباری آذربایجان‌شرقی در کشور دهم است / وصول 91 درصد درآمدهای مالیاتی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: برای اولین بار است که سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ بودجه استان‌ها را از قبل اعلام و ما را مکلف به توزیع آن می‌کند.

وی افزود: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه کشور یک مدل شفاف بودجه‌ریزی و تامین بودجه را که پارامترهایی مثل جمعیت، وسعت و سایر آیتم‌ها در آن مشخص باشد به استان‌ها ارائه دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: وقتی اصلاح بودجه با متمم صورت می‌گیرد، همواره ضرر آن متوجه استان می‌شود؛ چرا که پیش‌بینی بودجه مطابق با روندهای سال قبل است.

این مسوول ابراز داشت: اینکه می‌گوییم رتبه سهم اعتباری استان بین نهم تا دهم است، باید چرایی این رتبه همچنین شاخصه‎ها و مولفه‌های آن نیز مشخص شود.

پورمحمدی، بر لزوم تدوین بودجه واقعی و عملیاتی آذربایجان‌شرقی و ارائه آن به نمایندگان استان جهت پیگیری تاکید و اضافه کرد: خودمان نیز باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و دولت پافشاری‌های لازم را انجام دهیم که مطمئنا سایر استان‌ها نیز چنین خواهند کرد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی در وصول درآمدهای مالیاتی رتبه بسیار خوبی داشته و در ۶ ماهه اول سال نزدیک به ۹۱ درصد این درآمدها وصول شده است و باید پیگیر تخصیص کامل 0.27 درصد  ارزش افزوده باشیم که 100 درصد آن وصول شده و تنها 18 ‌درصد  تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول