اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بررسی حذف سهم صندوق محیط زیست از عوارض آلایندگی

رئیس مرکز پژوهش ها و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از عوارض آلایندگی را در مرکز پژوهش ها با دقت بررسی خواهیم کرد.

بررسی حذف سهم صندوق محیط زیست از عوارض آلایندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، علیرضا زاکانی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در سخنانی اظهار داشت: قم علاوه بر جایگاه برجسته فکری و فرهنگی در جهان اسلام، دارای ظرفیت های عظیمی در حوزه های گوناگون است که باید شناخته شده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تأمین و تخصیص حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار تأکید کرد و گفت: کارآیی تصفیه خانه فاضلاب شهر قم مطلوب نبوده و باید بهبود یابد و از ظرفیت روان آبها و فاضلاب تصفیه شده، در جهت توسعه فضای سبز پیرامون شهر قم استفاده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برای کنترل و کاهش آلودگی های زیست محیطی در بخش صنعت و معدن نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا ضمن رعایت حقوق سرمایه گذاران، آسیب های جدی ناشی از این آلودگی ها در جامعه کنترل و از بروز برخی مخاطرات پیشگیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید برای احیاء و شناساندن ظرفیت های زیست محیطی استان قم اهتمام ویژه ای داشته باشیم، تصریح کرد: در رابطه با طرح نمایندگان مجلس مبنی بر حذف 35 درصد سهم صندوق ملی محیط زیست از عوارض آلایندگی، این موضوع را حتما در مرکز پژوهش ها به دقت بررسی خواهیم کرد.

سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها، اقدامات، مشکلات و راهکارها و وضعیت محیط زیست طبیعی و انسانی استان، خاطرنشان کرد: برای مقابله با مشکلات زیست محیطی استان باید همه مردم و مسؤولان تعهد، دغدغه و مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول