اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تنها برای یک کار مشخص از دستکش استفاده کنید

متخصص عفونی و سخنگوی ستاد استانی کرونا با بیان اینکه تنها برای یک کار مشخص مثلا بنزین زدن از دستکش استفاده کنید، گفت: اینکه ما از صبح تا شب همه کارها را با دستکش انجام دهیم به موبایل دست بزنیم رانندگی کنیم و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

تنها برای یک کار مشخص از دستکش استفاده کنید

علیرضا سلیمانی، متخصص عفونی و سخنگوی ستاد استانی کرونا، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پیشگیری از کرونا استفاده ماسک از خانه تا خانه بسیار مهم است؛ طبق بررسی‌های انجام شده اگر بالای ۹۰% افراد جامعه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

 متخصص عفونی و سخنگوی ستاد استانی کرونا ادامه داد: اگر دو نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند، ۱ تا ۲ درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد. رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل توصیه می‌شود تجمع نداشته باشیم و در جاهای شلوغ و پر ازدحام حضور پیدا نکنیم.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه بهداشت دست در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است، یادآور شد: برای استفاده از دستکش توصیه این است از دستکش برای کار مشخص در یک زمان مشخص استفاده شود، به طور مثال در پمپ بنزین دستکش استفاده کرده بعد از اتمام کار پمپ بنزین آن را در سطل زباله می‌اندازیم و از آن محیط خارج می‌شویم.

وی افزود: در ادامه باید حتما دست خود را ضدعفونی کنیم اینکه ما از صبح تا شب همه کارها را با دستکش انجام دهیم به موبایل دست بزنیم رانندگی کنیم و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سلیمانی اظهار کرد: امیدواریم با رعایت این سه اصل مهم بتوانیم به کنترل روند بیماری برسیم، البته در حال حاضر و طی یک هفته گذشته آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در البرز ثابت شده است اما این آمار بالا است و سعی داریم با رعایت بیشتر و اعمال محدودیت‌ها روند شیوع را نزولی کنیم.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول