اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اعتماد: تسلیم آمریکا شدن سرنوشتی جز لیبی و سودان ندارد

سیاست امریکا در مقابل قربانیانش سیاست «سرکوفت زدن به قربانی» یا blame the victim است. امریکا نشان داده در مقابل دشمنانی که مردانه ایستادگی می‌کنند، مجبور است کوتاه بیاید(مثل جنگ ویتنام) ولی عادت دارد به دشمنان ضعیف دایما سرکوفت بزند!

اعتماد: تسلیم آمریکا شدن سرنوشتی جز لیبی و سودان ندارد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه اعتماد یادداشتی به قلم حمید کارگر در خصوص رابطه ایران و آمریکا منتشر کرده که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- بررسی نمونه‌های مختلف در روابط بین‌الملل صرفا طی سال‌های پس از پایان جنگ سرد نشان می‌دهد که امریکا دنبال حل مشکلات با کشورها و بازیگرانی که آنها را دشمن تعریف کرده نیست.

- راه تسلیم شدن ایران در مقابل امریکا طبق شروط 12‌ گانه پمپئو کاملا واضح و روشن است؛ دست کشیدن از توانمندی هسته‌ای، دست کشیدن از توانمندی‌های دفاعی و گروه‌های مقاومت در منطقه یا به عبارتی دست کشیدن از تمامی عناصر قدرت و بازدارندگی نظامی ایران در مقابل دشمنان جهانی و منطقه‌ای. متقابلا امتیازاتی هم که قرار است به ایران داده شود کاملا مبهم و نامعلوم است.

- پمپئو با لحنی بی‌ادبانه در جایی گفته بود، ایران باید صرفا به فکر سیر کردن شکم مردم گرسنه خود باشد نه بیشتر از آن! یعنی ایران نیز شأنی مثل مصر و سودان و دیگر کشورهای آفریقایی دارد و نه بیشتر!

- در سال‌های پس از فروپاشی شوروی، بوریس یلتسین رییس‌جمهور روسیه بهترین گزینه قابل تصور برای امریکا و غرب در مسکو بود. یلتسین ضد کمونیسم، مخالف گستره وسیع جغرافیایی روسیه و عمیقا طرفدار لیبرال دموکراسی غرب بود! یلتسین در مقولات نظامی و هسته‌ای نیز کاملا مطیع واشنگتن بود. حرف او فقط این بود: مردم روسیه گرسنه‌اند! به ما کمک کنید!

- پوتین و تمامی موفقیت‌های او طی سال‌های اخیر صرفا مثالی از گزینه با صرفه‌تر ایستادگی در مقابل امریکا در مقایسه با تسلیم شدن است.

- معمر قذافی در سال 2004 رسما در مقابل امریکا و اروپا تسلیم شد. قذافی برای اینکه خیالش بابت غرب راحت شود از کارزار انتخاباتی برلوسکونی و سارکوزی در اروپا حمایت مالی کرد همچنین ماهانه مبلغ هنگفتی به تونی بلر بابت مشاوره پول می‌داد ولی در سال 2010 هدف حملات نظامی ناتو قرار گرفت و جالب آنکه حتی در آخرین لحظات عمر هنوز امیدش به برلوسکونی و سارکوزی و تونی بلر بود! 

- نمونه جاری تسلیم شدن در مقابل امریکا کشور سودان است که تاکنون نتیجه‌ای جز تحقیر شدن برای این کشور آفریقایی به دست نیامده است. حکومت البشیر از دهه 90 میلادی راه‌حل مشکلات مملکت از جمله جنگ‌های داخلی، تحریم و مشکلات اقتصادی و معیشتی را در واشنگتن جست‌وجو می‌کرد.

- کره شمالی به خاطر ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا اکنون تبدیل به سومین کشور در دنیا شده که قادر به نابودی امریکاست. 

- ایران نیز به توانمندی هسته‌ای درون‌زا دست یافته و جنبش طالبان در افغانستان نیز از طرف امریکا به عنوان پیروز طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا شناخته شده است.

- سیاست امریکا در مقابل قربانیانش سیاست «سرکوفت زدن به قربانی» یا blame the victim است. امریکا نشان داده در مقابل دشمنانی که مردانه ایستادگی می‌کنند، مجبور است کوتاه بیاید(مثل جنگ ویتنام) ولی عادت دارد به دشمنان ضعیف دایما سرکوفت بزند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول