اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اخبارکوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته

کشف و ضبط ۶۰۰کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد، برداشت ۶۶۰ تن دانه روغنی کنجد از مزارع پلدشت، تشکیل۱۳۳ فقره پرونده قاچاق کالا در آذربایجان‌غربی، توزیع ۶۶ هزار حلقه در میان رانندگان آذربایجان‌غربی، آزادی۴۴۶ زندانی در آذربایجان‌غربی و افزایش پرورش بچه ماهی در مرکز شهید کاظمی پلدشت اخبار کوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود.

اخبارکوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته

اخبارکوتاه خبرگزاری فارس آذربایجان‌غربی را اینجا مشاهده کنید:

کشف و ضبط ۶۰۰کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد

کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این مرکز ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

سیاوش مهرور افزود: بازرسان این مرکز در قالب طرح بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این شهرستان این مقدار مواد غذایی که بیشتر شامل مواد غذایی، تنقلات، شیرینی و دیگر خوراکی‌ها بود، را کشف و ضبط کردند که تاریخ مصرف این مواد گذشته و غیرقابل مصرف بود و می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند و به همین دلیل با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

برداشت ۶۶۰ تن دانه روغنی کنجد از مزارع پلدشت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اعلام افزایش ۵۰ درصدی تولید کنجد از مزارع پلدشت، گفت: امسال کشاورزان پلدشتی، ۶۶۰ تن دانه روغنی کنجد از سطح مزارع این شهرستان برداشت کردند.

علی عیدی افزود: امسال به دلیل استقبال زیاد کشاورزان از این محصول، ۶۹۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کنجد رفته بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

تشکیل۱۳۳ فقره پرونده قاچاق کالا در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از تشکیل پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال در استان طی امسال خبرداد.

غلامرضا بابایی با اشاره به عملکرد حوزه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، افزود: طی امسال پنج هزار و ۵۹۷ مورد بازرسی نیز برای مقابله با قاچاق کالا در استان انجام شد که سه هزار و۴۱۴ مورد از واحدهای صنفی و۲هزار و ۱۸۳ مورد از واحدهای غیر صنفی بوده است.

توزیع ۶۶ هزار حلقه در میان رانندگان آذربایجان‌غربی

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت دولت دوازدهم از قشر رانندگان باری و مسافری در دو سال اخیر تعداد افزون بر ۷۳ هزار حلقه لاستیک وارد سامانه توزیع لاستیک استان شدکه بالغ بر ۶۶ هزار حلقه در میان رانندگان توزیع شده است.

آزادی۴۴۶ زندانی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌غربی گفت: با اعتقاد عمیق اسلامی و انسانی گروه‌های جهادی تا به امروز از طریق مراکز انجمن‌های حمایت شهرستان‌ها و مرکز امور اجتماعی مراقبت بعد از خروج زندانیان استان برای هر سرپرست خانوار به تعداد ۱۷۳ نفر مبلغ ۵۰ میلیون ریال تسهیلات وام کم بهره به مبلغ ۸ میلیارد و۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات اعطا شده است.

حمزه بروجنی افزود: تعداد ۴۴۶ زندانی نیازمند شامل محکومین جرایم غیر عمد بدهی مالی، دیه ناشی از تصافات، حوادث کارگاهی، مهریه و همچنین زندانیان نیازمند واجد الشرایط توسط خیرین خداجوی استان با همکاری ستاد دیه و انجمن‌های حمایت زندانیان تعداد ۴۴۶ زندانی نیازمند محکوم غیر عمد مالی، دیه توسط خیرین خداجوی و بنیاد مستضعفان از ابتدای سال ۹۹ آزاد شده اند.

افزایش پرورش بچه ماهی در مرکز شهید کاظمی پلدشت 

 رئیس مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت گفت: ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان در این مرکز پرورش‌یافته است.

محمد مقدم افزود: برای جان دادن دوباره به رودخانه ارس و غنی‌سازی آن شروع به رهاسازی تعداد زیادی بچه ماهی شده است و  هفت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان در این مرکز پرورش‌یافته است که به‌مرور در سد رهاسازی می‌‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول