اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

یک بطری آب و یک بسته ساچمه امکانات تیم المپیکی/ هاشمی: از انتخابم پشیمانم

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: امکانات ما در شان تیم المپیکی نیست.

یک بطری آب و یک بسته ساچمه امکانات تیم المپیکی/ هاشمی: از انتخابم پشیمانم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با وجود اینکه بیش از یک ماه و نیم از تعطیلات اردوی تفنگ ایران می‌گذرد اما هنوز شرایط ادامه همکاری الهام هاشمی با فدراسیون تیراندازی مشخص نشده است.

بعد از مشکلات اعلام شده در تیراندازی از سوی هاشمی و گلایه‌های مطرح شده، اردوی تیم ملی هم اوایل مهرماه تعطیل شد. اگرچه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با برگزاری جلسات متعدد سعی در رفع مشکل داشتند اما تا این لحظه هنوز نتیجه لازم حاصل نشده و خبری از اردوهای تفنگ نیست.

* اصرار هاشمی برای برگزاری لیگ تفنگ و تپانچه

یکی از مسائلی که الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران به آن تاکید داشت برگزاری لیگ تفنگ و تپانچه بود که همچنان خبری از برگزاری این مسابقات نیست این در حالی است که فدراسیون تیراندازی مسابقات اهداف پروازی را که هیچ جایگاهی در آسیا و جهان ندارد و حتی سهمیه المپیک هم نگرفته، برگزار کرده است.

الهام هاشمی اخیرا در یکی از مصاحبه‌های خود در این باره گفت: یکی از مسائلی که من مطرح کردم برگزاری مسابقات و شروع لیگ بود. عزیزان گفته‌اند لیگ برگزار می‌شود اما خوابگاهی به ورزشکاران داده نخواهد شد. در واقع عملا شرایط را به گونه‌ای فراهم کردند که مسابقات برگزار نشود.

وی افزود: از ورزشکاران خواستند که تست کرونا بدهند، اگر ورزشکار در شهر خود این تست را انجام دهد ممکن است در زمان سفر به تهران مبتلا شود، اگر بخواهد این تست را در تهران بدهد شرایط اسکان ندارد. من پیشنهاد دادم مسابقات منطقه ای  باشد تا همه به تهران نیایند.

هاشمی یادآور شد: اصرار من برای برگزاری لیگ و مسابقات آزاد کشوری این است که تیم ملی پشتوانه ندارد. به خاطر هزینه‌های بالا بچه ها انگیزه تمرین ندارند، از طرفی برگزاری مسابقات به بچه‌های تیم ملی هم کمک می‌کند. من مردادماه این صحبت‌ها را مطرح کردم و گفتم مهر مسابقات برگزار شود اما الان به اواخر آبان نزدیک می‌شویم و خبری از مسابقات نیست. فکر می‌کنم در فدراسیون جای نخبگان و صاحب‌نظران خالی است تا بتوانند برای حال و آینده این رشته نظر بدهند. ما حتی سرپرست نداریم.

* یک بطری آب و یک بسته ساچمه برای تیم المپیکی!

علاوه بر عدم برگزاری مسابقات لیگ، ندادن حقوق به ورزشکاران، نبود فضای لازم برای استراحت، ندادن غذا و مواد ضدعفونی از دیگر دغدغه‌های سرمربی تفنگ بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه فدراسیون‌های المپیکی توجه زیادی به ورزشکاران خود دارند اما در تیراندازی اینطور نیست، تاکید کرد: بچه‌های ما هیچ حقوقی نمی‌گیرند در حالی که فدراسیون‌های دیگر به ورزشکاران خود حقوق، خوابگاه و مواد غذایی می‌دهند. ما ۶ سهمیه المپیک داریم چرا نباید هیچ توجهی به تیراندازی شود؟ بچه‌های ما حتی ناهار و جای استراحت ندارند که بعداز ظهر هم بتوانند تمرین کنند. من چندین راه حل پیدا کردم و به کمیته و وزارت ورزش دادم که قرار است پیگیر باشند. یک بطری آب و یک بسته ساچمه شرایط تمرینی ورزشکاران المپیکی ماست.

* تفنگی‌ها همچنان بلاتکلیف

قرارداد الهام هاشمی با فدراسیون تیراندازی ۱۳ مرداد به پایان رسیده اما وی تا سه مهر در تمرینات حضور داشت. هاشمی ۳ جلسه با مسئولان فدراسیون تیراندازی برگزار کرد که شرایط او را نپذیرفتند. وی از آن زمان در تمرینات حاضر نشد و به دنبال او ورزشکاران المپیکی برای حمایت از مربی خود اردوی ملی را ترک کردند.

با وجود اینکه بیش از یک ماه و نیم از تعطیلی اردوی تفنگ می‌گذرد هنوز مشخص نیست فدراسیون چه برنامه‌ای برای المپیکی‌های کشورمان دارد.

هاشمی در این باره عنوان کرد: وزارت ورزش و کمیته قول حمایت دادند اما از سوی فدراسیون اقدامی صورت نگرفته است. این شرایط در شان تیم المپیکی نیست. ما فقط شرایط اقتصادی و کرونا را بهانه می‌کنیم در حالی که این موضوع برای همه رشته‌هاست. همه فدراسیون‌ها اول تست می‌گیرند و بعد با رعایت پروتکل‌ها اردوها را برگزار می‌کنند اما در این ۳ دوره بچه‌های ما حتی تب سنجی هم نشدند.

وی افزود: قرار بود اگر شرایط را می‌پذیرند اردوها با حضور من شروع شود وگرنه حتما باید سرمربی تیم ملی معرفی شود تا بچه‌ها تمرینات خود را شروع کنند. من دوست دارم هر چه سریعتر این مشکل حل شود. متاسفانه هنوز حل نشده و بچه‌ها از تمرینات عقب مانده‌اند.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: من زمانی که به ایران آمدم از ژاپن و چند کشور دیگر پیشنهاد داشتم، اعتراف می‌کنم پشیمان هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول