اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آزمایش کرونا ارزان می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه قرار است هزینه انجام تست پی سی آر در بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. این مصوبه دو هفته پیش به هیات دولت رفته و با تصویب و ابلاغ هیات دولت به زودی هزینه تست کرونا در بخش خصوصی کم می‌شود.

آزمایش کرونا ارزان می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قیمت انجام تست تشخیص کرونا (تست مولکولی پی سی آر) در بخش خصوصی اکنون حدود ۵۸۰ هزار تومان است البته برخی آزمایشگاه ها به بهانه های واهی هزینه های بیشتری از مردم می گیرند که تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.

سیامک سمیعی که با ایرنا گفتگو می‌کرد، افزود: در مورد انجام تست های سریع آنتی ژن کرونا در بخش خصوصی هنوز تصمیمی گرفته نشده، چون هنوز کیت های آن وارد کشور نشده و به همین علت هنوز تعرفه‌ای برای انجام تست سریع کرونا در بخش خصوصی تعیین نشده است.

وی در ادامه گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه قرار است هزینه انجام تست پی سی آر در بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. این مصوبه دو هفته پیش به هیات دولت رفته و با تصویب و ابلاغ هیات دولت به زودی هزینه تست کرونا در بخش خصوصی کم می شود.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: هزینه تمام شده انجام تست پی سی آر در بخش دولتی حدود ۲۵۰ هزار تومان است که البته چون وظیفه حاکمیتی است هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود و با دستور وزیر بهداشت کسانی که در اولویت تشخیصی هستند، تست کرونا به صورت رایگان برای آنها در بخش دولتی انجام می‌شود و هزینه آن را وزارت بهداشت و بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

سمیعی در پایان گفت: در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت مکانیزمی برای تعیین هزینه تست کرونا تعریف شده که با توجه به هزینه تمام شده تست که نرخ ارز هم در آن تاثیر دارد، می توانیم هر سه ماه یکبار هزینه انجام تست را تعدیل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول