اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مافیای میوه و تره بار حذف می شود؟

عضو شورای شهر تهران گفت: برگزاری مزایده‌های شهرداری، دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه می کند و می‌تواند به «مافیای میوه و تره بار» که در گذشته مطرح بود، برای همیشه پایان دهد.

مافیای میوه و تره بار حذف می شود؟

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، افشین حبیب‌زاده در جلسه شواری واگذاری موقت حق بهره‌برداری از اماکن عرضه محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار اظهارداشت: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در کنترل و تعدیل قیمت‌ها به ویژه در شرایط سخت اقتصادی موجود و با توجه به اِعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور نقش موثری داشته است.

وی افزود: معمولاً در چنین شرایطی، اثرگذاری میادین میوه و تره بار بیشتر شده و نتایج عملکرد این سازمان مستقیماً در سبد خرید مردم و بر سفره خانواده‌ها نمایان می‌شود. 

وی با اشاره به اختلاف قیمت محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به محصولات مشابه در سطح شهر، تلاش برای حفظ این تفاوت قیمت را اقدامی قابل تحسین دانست و اظهار کرد: کمک به اقتصاد خانواده‌ها به ویژه‌ خانوارهای کم‌برخوردار در شرایط موجود اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا، عملکرد میادین میوه و تره بار به گونه‌ای است که فشار کمتری بابت تأمین ارزاق و مایحتاج مورد نیاز به شهروندان منتقل شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه در گذشته، برخی اشکالات نظیر عدم تمایل تولیدکنندگان برای حضور در میادین میوه و تره بار به منظور عرضه مستقیم محصولات خود و حضور واسطه‌ها در این مراکز وجود داشت، تصریح کرد: خوشبختانه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در دوره جدید مدیریتی خود، با برگزاری مزایده‌های عمومی برای واگذاری غرفه‌ها و پخش آنلاین جلسات این مزایده‌ها که برای همه شهروندان قابل مشاهده است، به شفاف شدن و هوشمند شدن فرآیندها و حذف دلالان کمک زیادی کرده است.

نماینده ناظر شورای اسلامی شهر تهران بر سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، ضمن تأکید بر اینکه همه شرکت‌کنندگان در مزایده‌های این سازمان باید با شناسنامه و کارنامه روشن و پذیرش تعهدات و مسوولیت‌های حقوقی وارد این مزایده‌ها شوند، خاطرنشان کرد: فرآیندهای فعلی فعالیت این سازمان از جمله در زمینه برگزاری مزایده‌ها، تا حد بسیار بالایی دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه کرده و ادامه این روند، می‌تواند به «مافیای میوه و تره بار» که در گذشته مطرح بود، برای همیشه پایان داده و آن را حذف کند.

وی بیان داشت: به منظور حمایت از کشاورزان از یک سو و مصرف‌کنندگان از سوی دیگر، تمام امکانات و ظرفیت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای تسهیل حضور تولیدکنندگان در میادین میوه و تره بار به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول