اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پرهیزکار: 2 وزارت خانه دلیل برگزار نشدن لیگ برتر فوتسال را توضیح بدهند/ شرمنده کادرفنی تیم ملی شده ایم

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: نامه ای به وزارت بهداشت و وزارت ورزش ارسال کرده و خواستار مشخص شدن دلیل عدم برگزاری لیگ شده ایم.

پرهیزکار: 2 وزارت خانه دلیل برگزار نشدن لیگ برتر فوتسال را توضیح بدهند/ شرمنده کادرفنی تیم ملی شده ایم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، داود پرهیزکار درباره آخرین وضعیت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: هفته گذشته  جلسه‌ای با حضور اعضای محترم هیأت رئیسه و سرپرست سازمان لیگ فوتسال، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و من برگزار شد که خروجی آن ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و وزارت بهداشت بود. در این نامه درخواست کردیم دلیل صادر نشدن مجوز برگزاری لیگ را ظرف چند روز آینده مشخص کنند تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: اگر دلیل برگزار نشدن لیگ برتر فوتسال بحث بیماری باشد، برخی رشته‌های ورزشی در همین شرایط کرونایی لیگ خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن برگزار می‌کنند و ما هم در این زمینه مدعی هستیم. ادعا داریم می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از نظرات عواملی مانند دکتر سیف که خودش در زمینه تدوین پروتکل‌های بهداشتی جام ملت‌های آسیا مسؤولیت دارد لیگ را برگزار کنیم. این توانمندی وجود دارد و می‌توانیم با استفاده از پروتکل‌ها لیگ را برگزار کنیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر بحث برخورد بین بازیکنان فوتسال هم باشد در رشته‌هایی مانند هندبال، بسکتبال و حتی کشتی برخورد بیشتر از فوتسال است و این موضوع نمی‌تواند فنی باشد. از سایر دلایلی که سبب شده مجوز برگزاری لیگ برتر فوتسال صادر نشود بی‌اطلاع هستیم و امیدواریم مسؤولان وزارت بهداشت و وزارت ورزش در این موضوع بازنگری داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر لیگ خود را شروع کنیم.

پرهیزکار درباره اعتراض‌های برخی بازیکنان مانند مهدی جاوید به برگزار نشدن لیگ برتر فوتسال گفت: خانواده فوتسال بزرگ است و کل اعضای این خانواده در قالب بازیکن، مربی و عوامل اجرایی در کنار فوتسال کار کرده و از این راه امرار معاش می‌کنند. به همین دلیل حق طبیعی‌ شان است که معترض باشند. اگر بحث فنی  و مربوط به بیماری کرونا باشد نمی‌توان گفت تمام رشته‌ها مسابقات خود را برگزار کنند و فقط فوتسال نتواند این کار را انجام ندهد.

وی ادامه داد: نمی‌گویم چرا سایر رشته‌ها لیگ خود را برگزار می‌کنند زیرا در شرایط فعلی کشور که مدام روی حضور افراد در خانه و بیرون نیامدن آنها تأکید می‌شود، باید خوراکی برای مردم تهیه کنیم و به آنها اجازه را بدهیم با تماشای مسابقات ورزشی از طریق تلویزیون لذت ببرند. فوتسال هم جزو رشته‌هایی است که جامعه خیلی زیادی را تحت پوشش خود قرار داده و می‌تواند برای مردم لذت‌بخش باشد. این در شرایطی است که تماشاگران هم نمی‌توانند وارد سالن شوند.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا می‌توان مسابقات را به شکل متمرکز و در یک شهر برگزار کرد، توضیح داد: همکاران من در سازمان لیگ فوتسال هر دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز برگزار شدن بازی‌ها را در نظر گرفته اند. تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و تنها منتظر صدور مجوز هستیم تا بلافاصله در سریع‌ترین زمان ممکن لیگ خود را برگزار کنیم.

وی درباره دلخوری اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال نسبت به پرداخت نشدن مطالبات‌شان اظهار داشت: به دلیل مشکلات اخیر فدراسیون فوتبال، بیشتر تیم‌های ملی چنین مشکلی دارند. طبق صحبتی که با بهاروند و نبی داشتم این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در هفته‌های اخیر مباحث مالی کادر فنی تیم ملی فوتسال هم انجام می‌شود. آنها حق دارند نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود اعتراض کنند و امیدوار هستیم ظرف یکی دو ماه اخیر این اتفاق رخ دهد. شرمنده مربیان تیم ملی شده‌ایم زیرا بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنند. مشکلات مالی به بدنه فوتسال ضربه می‌زند.

پرهیزکار درباره برنامه‌های تیم ملی و اردوهای آتی شاگردان محمد ناظم‌الشریعه توضیح داد: قرار بود سال گذشته مسابقات آسیایی برگزار شود اما این رقابت‌ها از بهمن 98 تا کنون 5 مرتبه به تعویق افتاده است. ایران همیشه اولین تیمی بود که اردوها و بازی‌های دوستانه خود را برگزار می‌کرد و آبان 98 سه بازی تدارکاتی در مشهد انجام داد تیم آماده بود اما مسابقات به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ادامه داد: ‌البته به تازگی دو بازی دوستانه با ازبکستان در این کشور انجام دادیم و اولین تیمی بودیم که یک مسابقه تدارکاتی بین‌المللی در این شرایط کرونا برگزار کردیم در همین شرایط بدون اینکه آسیبی به کسی برسد، لیگ سال گذشته را به اتمام رساندیم و اکنون هم منتظر مجوز برای شروع فصل جدید لیگ برتر هستیم. برای آماده‌سازی تیم ملی مهمترین آیتم همین مسابقات لیگ برتر است. بازیکن باید در لیگ دیده شود تا مربی بتواند انتخاب درستی داشته باشد.

پرهیزکار درباره احتمال اضافه شدن یک مربی به کادر فنی تیم ملی فوتسال توضیح داد: با توجه به اینکه محمدرضا حیدریان از بزرگان فوتسال ایران کنار محمد ناظم‌الشریعه حضور دارد و همکاری آنها سبب ایجاد تجربه خوبی در ازبکستان شد، فکر می‌کنم فعلا با همین کادر فنی کارمان را ادامه بدهیم اما اگر درخواستی از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شود این موضوع را در کمیته فنی بررسی کرده و شخص مدنظر را به جمع مربیان تیم ملی اضافه می‌کنیم. هدف ما حفظ عنوان قهرمانی و باقی ماندن به عنوان آقای فوتسال آسیا است.

وی در ادامه گفت و گو با برنامه تهران ورزشی افزود: با این وجود باز هم تأکید می‌کنم مهمترین بحث ما برگزاری لیگ است تا بتوانیم تیم ملی را آماده کنیم. دو فیفادی هم پیش رو داریم و می‌خواهیم تورنمنت یا بازی دوستانه برای تیم ملی در نظر بگیریم. از رسانه‌ها هم می‌خواهم کمک کنند تا فوتسال را در سطح یک خود نگه داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول