اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تا پایان بهمن ماه فرصت برای تزریق واکسن آنفولانزا وجود دارد

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر به میزان کافی واکسن آنفولانزا تأمین نشده است، گفت: مقرر شده تأمین واکسن ادامه پیدا کند و جامعه هدف تا پایان بهمن ماه برای تزریق واکسن فرصت دارند.

تا پایان بهمن ماه فرصت برای تزریق واکسن آنفولانزا وجود دارد

امیر بقایی، مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه هرساله یک میلیون و 500 هزار دز واکسن آنفولانزا به کشور وارد می‌شود، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط خاص کشور، امسال تصمیم بر این شد تا 20 میلیون دز واکسن وارد کشور شود.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه واکسن آنفولانزا تأثیری در ابتلا به بیماری کرونا را ندارد و تنها برای کنترل شرایط و کاهش ویروس آنفولانزا توصیه می‌شود، افزود: با توجه به تحریم‌های کشور و بلوکه شدن بخشی از منابع کشور، تا کنون موفق به واردات دو میلیون و 500 هزار دز واکسن شده ایم که در قیاس با سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: بنا بر این بود که واکسن را برای همه گروه‌های سنی تزریق کنیم اما با توجه به شرایط پیش آمده اولویت‌بندی صورت گرفته است و بدون شک بانوان باردار در اولویت هستند و بیماران دیابتی در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بقایی با اشاره به اینکه واکسن در حال حاضر به میزان کافی وجود ندارد، تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است که تأمین واکسن آنفولانزا انجام شود با این تفاسیر تزریق واکسن ادامه پیدا خواهد کرد، تا پایان بهمن ماه فرصت برای تزریق واکسن وجود دارد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول