اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«هرچه شما بگوئید، ارباب!»؛ روایتی از وابستگی پهلوی‌ها به بیگانه

کتاب «هرچه شما بگوئید، ارباب!» بخش‌هایی از حوادث و وقایعی است که نشان‌دهنده اطاعت و خضوع دو پادشاه پهلوی در برابر بیگانگان است و اینکه تسلیم نظرات و خواسته‌های آنان شده‌اند.

«هرچه شما بگوئید، ارباب!»؛ روایتی از وابستگی پهلوی‌ها به بیگانه

به گزارش خبرگزاری فارس، وابستگی پهلوی به ‌قدرت‌های بیگانه یعنی انگلیس و پس از آن آمریکا، بلایی بود که به فساد رژیم پهلوی اضافه شد. رژیم پهلوی هم فاسد بود و هم وابسته، گوشش به زبان و خواست ارباب بود، اگر چه گاه خود را مستقل نشان می‌داد و ادای کشورهای مستقل را در می‌آورد. اعتراف انگلیسی‌ها به آوردن رضاخان و بردن او در جنگ جهانی دوم و سرکار آوردن محمدرضا در دسترس همگان و از واضحات تاریخی است که خود اعضای خاندان پهلوی هم به آن اعتراف کرده‌اند.

حوادثی در دوران رضاخان و محمدرضا پیش آمد که این وابستگی با شدت بیشتر و صریح‌تر و روشن‌تر نمایان شد. ناقلان این حوادث و رخدادها، گاه مأموران انگلیسی، آمریکایی و گاه مقامات ایرانی هستند که واسطه و انتقال‌دهنده پیام‌ها بوده‌اند. و بعضی از وقایع هم مستقیماً از سوی این دو پادشاه فاسد و وابسته نقل و ضبط شده است.

در کتاب «هرچه شما بگوئید، ارباب!» با بخش‌هایی از حوادث و وقایعی که نشان‌دهنده اطاعت و خضوع این دو پادشاه در برابر بیگانگان بوده و تسلیم نظرات و خواسته‌های آنان شده‌اند، آشنا می‌شویم. همه این خاطره‌ها، مستند هستند و اسناد آنها در زیرنویس هر خاطره ذکر شده است.

این کتاب در یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹، از سوی مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت، گردآوری، تدوین و منتشر شده است. این کتاب در ۱۱۲ صفحه با قطع رقعی و به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. جهت سفارش کتاب می‌توانید با تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول