اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خبر خوب

شروع زندگی بدون مراسم و تشریفات / ازدواج معطل کرونا نماند

شیوع ویروس کرونا با وجود اتفاقات تلخ و ناگوار، برخی فرصتهای تازه در سبک زندگی جامعه فراهم کرده است بطوریکه بسیاری از زوجهای جوان به دور از تجمل‌گرایی و متحمل نشدن هزینه‌های سنگین، زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

شروع زندگی بدون مراسم و تشریفات / ازدواج معطل کرونا نماند

گروه خبر خوب ؛ با وجود شیوع بیماری کرونا،  تعداد ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق کشور (تا اواسط تیرماه) نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش و تعداد طلاق‌های ثبت شده نیز کاهش یافته است.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان ۶ مرداد ماه در این باره گفته بود: در چهارماه نخست سال جاری، ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق به ثبت رسیده است.

به گفته این مسئول، در حوزه ازدواج با شعار «شروع زندگی بدون مراسم و تشریفات» به نوعی کرونا تبدیل به فرصتی برای ازدواج آسان شده است.  

اعظم کریمی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز  در این باره می گوید: تجمل‌گرایی و برگزاری مراسم‌های تشریفاتی در برخی خانواده‌ها به عنوان یکی از مهمترین موانع ازدواج و تشکیل خانواده محسوب می‌شد؛ اما شیوع کرونا این تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه این روزها بسیاری از زوج‌های جوان بدون برگزاری مراسم عقد و عروسی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند معتقد است شیوع این بیماری شاید یک فرصت برای تغییر سبک زندگی و تشکیل خانواده (به دور از تجمل‌گرایی) باشد.

به گفته کریمی، بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج نیز در سال ۹۸ و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ مورد طلاق نیز در سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول