اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کابل: ادعای پاکستان مبنی بر تهدید این کشور از خاک افغاستان بی اساس است

کابل در بیانیه‌ای ادعای سخنگوی ارتش پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه اسلام‌آباد را بی‌اساس خواند و آن را به‌شدت تکذیب کرد.

کابل: ادعای پاکستان مبنی بر تهدید این کشور از خاک افغاستان بی اساس است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه افغانستان ادعای ارتش پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور را به شدت رد کرد و بی‌اساس خواند.

دولت افغانستان برای بررسی برخی از ادعاهای پاکستان، خواستار تشکیل هیأتی با صلاحیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت براساس قطع‌نامه‌های اجلاس عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با مبارزه با تروریسم شده است.

سخنگوی ارتش پاکستان روز شنبه، بیست‌وچهارم آبان در یک نشست خبری که شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور نیز حضور داشت، ادعا کرده است که گویا برخی از دپیلمات‌های هندی مقیم کابل برخی حملات در پاکستان را طراحی می‌کنند.

در این نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، هند به تشویق و حمایت تروریسم از سوی پاکستان متهم شد.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان که روز یک‌شنبه، بیست‌وپنجم آبان منتشر شد، آمده است که دولت افغانستان به صراحت اعلام می‌کند که به عنوان قربانی اصلی تروریسم، به سیاست مبارزه علیه همه انواع این پدیده بدون تفکیک، متعهد است.

وزارت خارجه افغانستان تأکید کرده است که افغانستان هرگز اجازه نمی‌دهد که از خاکش برای «فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر» استفاده شود.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان، مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی دولت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر مبنای منافع مشترک به ویژه در امر مبارزه با تروریسم تعریف شده است.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است که افغانستان تلاش می‌کند تا بتواند از این طریق، در تأمین امنیت و رفاه اقتصادی منطقه نقش موثری بازی کند.

در بیانیه کابل همچنین تاکید شده که پس از بررسی دقیق ویدیوی نشست خبری بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان، ادعای او را مبنی بر دست‌داشتن ملک (فریدون خان) مهمند از سران قومی ننگرهار در حملات تروریستی به دانشگاه کشاورزی پیشاور را نیز رد می‌کند.

کابل تأکید کرده است که به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم، بر هماهنگ‌سازی تلاش‌های جهانی برای مبارزه مشترک با تروریسم، منابع مالی، تجهیز و پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه افغانستان همچنین افزوده که در این راستا از تعهد و همکاری‌های همه کشورهای جهان و منطقه از جمله پاکستان در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه استقبال و حمایت می‌کند.

دولت افغانستان برای روشن‌شدن حقایق، خواستار تشکیل هیأتی با صلاحیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت براساس قطع‌نامه‌های اجلاس عمومی و شورای امنیت ملی متحد در رابطه با مبارزه با تروریسم شده است.

وزارت خارجه افغانستان تصریح کرده است که این هیأت حملات و عاملان تروریسم را در خاک افغانستان و ادعای دولت پاکستان را مورد بررسی جدی و مسوولانه قرار دهد.

ادعای ارتش پاکستان در حالی مطرح شده که قرار است عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان سفر کند.

وزارت خارجه افغانستان با اشاره به این موضوع گفته است، در حالی که برای سفر عمران خان آماده می‌شود، انتظار می‌رفت پاکستان مسایل مورد «علاقه و قابل بحث» را از طریق راهکارهای موجود مطرح کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول