اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارکانی: ترامپ‌های داخلی مسکن مهر را تعطیل کردند

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ‌های داخلی مسکن مهر را مزخرف خواندند و تعطیل کردند. امروز بزرگترین دستاورد دولت فعلی در بخش مسکن تکمیل همان پروژه‌ها با نام دیگر است، چه بازی کودکانه ای، مسکن مردم گروگان سیاست شد.

ارکانی: ترامپ‌های داخلی مسکن مهر را تعطیل کردند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احسان ارکانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امروز در شرایط مهم و سرنوشت سازی در عرصه بین المللی و در عرصه داخلی به سر می بریم، هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که البته فارغ از نتیجه فعلا اعلام شد که ترامپ حامی ترور حامی شهید سلیمانی رفت و بایدن حامی ترور شهید سلیمانی آمد، قاتلی رفت و قاتلی دیگر آمد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سگ زرد برادر شغال است، البته درست تر اینکه سگ زرد همان خود شغال است، امیدواریم بعضی کلاهبرداران سیاسی آدرس غلط ندهند و به جای کار و دویدن برای نوکری ملت و حل مشکلات آنان، دنبال افیون مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور نباشند لذا اکنون به کاسبان مذاکره در داخل می گویم آقایان خوش‌خیال، آقایان ساده لوح کجای عالم با آدم  ضعیف، تنبل و ترسو مذاکره می کند؟ مذاکره و دیپلماسی به جز ظرافت، قدرت و عقل هم لازم دارد.

متن کامل نطق این نماینده مجلس به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

امروز در شرایط مهم و سرنوشت سازی در عرصه بین‌المللی و در عرصه داخلی بسر می‌بریم.
هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که البته فارغ از نتیجه، فعلا اعلام شد که ترامپ حامی ترور شهید سلیمانی رفت و بایدن حامی ترور شهید سلیمانی آمد. قاتلی رفت و قاتلی دیگر آمد.
بقول آمریکایی ها As bad as another همان ضرب‌المثل سگ زرد برادر شغال است. البته درست‌تر اینکه سگ زرد همان خودشغال است!

امیدواریم دوباره بعضی کلاهبرداران سیاسی آدرس غلط ندهند و بجای کار و دویدن برای نوکری ملت و حل مشکلات آنان، دنبال افیون مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور نباشند.
لذا اکنون به کاسبان مذاکره در داخل عرض میکنم؛ آقایان خوش‌خیال! آقایان ساده‌لوح! کجای دنیا با آدم ضعیف و تنبل و ترسو مذاکره می‌کنند!؟ مذاکره و دیپلماسی بجز «ظرافت» ، «قدرت» و «عقل» هم لازم دارد.
این را بدانید؛ کسی که خودش، خودش را «حقیر» کند، اجنبی او را «بزرگ» نخواهد کرد.
کسی که دربرابر دشمن، خزانه خود را «خالی» نشان دهد ، حتما دستی «پر» نخواهد داشت. کسی که از توانمندی داخلی ملتش رویگردان باشد، خارجی‌جماعت به او رو نخواهند کرد. بفهمید! گرچه دیر است.

در این مملکت روزی بدون نیاز به آمریکا و آمدن یا رفتن ترامپ و بایدن؛۳ میلیون خانواده، صاحب خانه شدند اما ترامپ‌های داخلی، مسکن مهر را مزخرف خواندند و تعطیل کردند و البته با کارنامه‌ای سیاه کنار رفتند و جالب اینکه امروز بزرگترین دستاورد دولت فعلی در بخش مسکن، تکمیل و افتتاح همان پروژه‌ها با نام دیگر است.
چه بازی کودکانه ای! مسکن مردم و مستأجرین ۷ سال گروگان سیاست شد. نتیجه آن هم شد نابودی صنعت فعال ساختمان سازی. در این مملکت روزی بدون نیاز به آمدن و رفتن ترامپ و بایدن؛ در تولید بنزین به خودکفایی کامل رسیدیم؛ اما ترامپ های داخلی مجددا افتخار ملی کشور خودشان را لجنمال و بنزین داخلی را آلوده نامیدند تا ۸ میلیارد دلار بنزین خارجی وارد کنند.

آخر کار هم مشخص شد بنزین داخلی هیچ مشکلی نداشت. حتی محیط زیست هم گروگان سیاست شد. کما اینکه امروز در نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور، بجای گاز ، سوخت مازوت با ۵۰ برابر آلودگی بالاتر از حد مجاز درحال سوختن است و صدایی از وزارت نفت و سازمان محیط زیست درنمی‌آید. اف‌ بر چنین مسئولینی!

مسئولی هم بخواهد کار کند بیچاره اش می‌کنند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی را تحت فشار مقامات ارشد دولت عزل می کنند چون کار می‌کرد و تحت نفوذ نبود.

اما مروری بر اهم مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه و زبرخان؛ سلام و درود می‌فرستم بر مردم غیور دیار حدیث سلسله‌الذهب و میزبانان ولایت‌مدار امام رضا علیه‌السلام. از همت‌آباد و فیروزه و سرولایت و بار گرفته تا میان‌جلگه و قدمگاه و خرو و‌ دررود و اسحاق‌آباد و تا شهر تاریخی نیشابور؛ پایتخت طاهریان و سلجوقیان. نیشابور بزرگ، شهر خیام و عطار، مدفن مطهر امامزاده محمد محروق علیه‌السلام و کمال‌الملک نقاش بزرگ. شهر بینالود و فیروزه؛ و زادگاه ۲۳۰۰ شهید سرافراز  و شهیدان پرافتخاری همچون سرداران شهید نورعلی شوشتری، شهید برونسی، شهید قاجاریان، شهید مهدیانپور، شهید قدمیاری، شهید دشتی، شهید منصوری.

امروز علیرغم اینکه حوزه انتخابیه بنده بعنوان قطب صنعتی و کشاورزی و دامی در خراسان رضوی مطرح است؛  اما کماکان مردم حوزه انتخابیه ام از مشکلات زیادی رنج می‌برند. دامداران ما از کمبود نهاده های دامی در بیش از ۵۰۳  روستای دارای سکنه حوزه انتخابیه جان به لب شده اند.

در موضوع آب کشاورزی؛ بنام مدیریت مصرف منابع آبی و توزیع عادلانه آب، آب چاه عمیق کشاورزان نجیب و زحمتکش را در روستاها ۶ ماه قطع می‌کنیم و بعد که محصول دچار کم‌آبی شد فقط با شرط پرداخت پول اجازه برداشت آب می‌دهیم. کجای این عادلانه است؟مدیریت آب است یا فروش آب؟ با این همه مشکل و هزینه، کشاورز عزیز ما کشت و زراعت می‌کند اما بازهم محصولش را به قیمت تمام شده هم نمی خرند. گندم‌کاران، آلوکاران، زعفران‌کاران و همه کشاورزان دادشان بلند است از بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی.
گوجه‌فرنگی سر  زمین کشاورزی کیلویی ۵۰۰ تومان است اما در میوه‌فروشی کیلویی ۲۳ هزار تومان! اینکه دیگر ربطی به ترامپ و بایدن ندارد! ربطی به مذاکره ندارد! به انگیزه نوکری و عرضه کار کردن برای مردم ربط دارد.

آقای روحانی گفتید: «ما گندم را ۴۰۰ دلار می‌خریم اما حاضر نیستیم که از کشاورز بخریم. ما که جشن خودکفایی گرفته بودیم چه شد که مجبور شدیم گندم وارد کنیم؟»
امروز هم بعد ۷ سال وضعیت بدتر شده است والبته حتی کود و بذر و آب را هم از کشاورزان دریغ کردید.  دریغ از ذره ای عمل!

در دولت آقای روحانی از ۳۷۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور، ۳۱۴ میلیارد دلار یعنی ۸۵ درصد آن صرف واردات شد. فقط در سالهای ۹۳ تا ۹۷ به لطف این دولت، ۳۹ میلیارد دلار واردات حیوانات زنده و مواد غذایی شامل «لبنیات و تخم مرغ و میوه و سبزیجات» انجام شده است. بعد می‌بینیم در اینجا دامدار ما خوراک دام ندارد و کشاورز ما خریدار محصول!

آقای روحانی گفتید: «با اجرای برنامه‌هایم در حوزه اقتصاد گام به گام تورم مهار شده و شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود.» نتیجه این قول و وعده هم شد تورم نجومی ۴۱ درصدی!

آقای روحانی گفتید: شعار من «نجات اقتصاد ایران» است. اما نتیجه: دولت شما رکورددار بدترین نرخ رشد اقتصادی سه دهه اخیر شد: ۷- درصد در سال ۱۳۹۸ و متاسفانه ارزش پول ملی دربرابر دلار را ظرف مدت ریاستتان به یک‌دهم تنزل دادید.

آقای روحانی گفتید: «باید کار را به جایی برسانیم که به جای اینکه مردم دستشان را به سوی دولت دراز کند، دولت دستش را به سوی مردم دراز کند.» بله، دراز شد. آن هم در جیب مردم در بورس و افزایش نرخ ارز. کسری بودجه هنگفت دولت امسال از جیب مردم پر خواهد شد.
در همین ۶ ماهه اول امسال۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از مالیات بر سهام، ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد از فروش سهام‌های دولتی، ۵۸ هزار میلیارد تومان درآمد از فروش اوراق مشارکت (بدهی) بوده است.

آقای روحانی! با این وجود ما از شما طلبی نداریم جز یک چیز. تحقق همین وعده‌هایی که دادید و مردم با اطمینان از تحقق آنها به شما رای دادند. حداقل تلاش کنید در مرداد ماه پایان ریاست‌جمهوریتان ، کارنامه دیپلمتان، قبولی شهریور با نمره ۱۰ را نشان بدهد.

در حوزه انتخابیه بنده کرونا به وضعیت سیاه رسیده و تا امروز بیش از ۷۷۰ نفر فوتی کرونا داریم. وزیر بهداشت زحمت می‌کشد اما دولت باید همت کند. در ستاد دولتی مقابله با کرونا، یک نفر از نمایندگان این مردم حضور ندارد. چگونه می‌خواهیم برای مردم تصمیم بگیریم؟

در روستاها، عدم بازبینی طرح های هادی، باعث شده یک روستایی در روستای دورافتاده خود حتی امکان ساخت یک واحد ۱۰۰ متری برای فرزند خود ندارد و آب و برق و گاز به او نمیدهند و جریمه سنگینی هم باید بپردازد. حل نکردن این مشکل یعنی ادامه و افزایش مهاجرت روستاییان عزیز به حاشیه شهرها.

 از دکتر نیکزاد نایب رییس مجلس، همچنین از آقایان سیدنظام الدین موسوی، دکتر نادری، دکتر خضریان نمایندگان تهران و دکتر سرگزی نماینده زابل تشکر می‌کنم که هفته قبل وقت گذاشتند و به نیشابور و فیروزه و زبرخان آمدند و دیدند سالهاست مردم گیر چه مشکلات پیش پا افتاده ای هستند که نه تقصیر تحریم خارجی است نه تقصیر کمبود بودجه.
سر سوزنی همت و‌ خروج از اتاق های دربسته مدیریت می طلبد.
آقایان وزرا ، آقایان مسئولین! بیایید بچرخید بین مردم. ببینید چه خبر است.گزارش های کاغذی فقط نتیجه کاغذی دارد. گزارش واقعی از بازدید در کف میدان حاصل می‌شود.
اهل بازدید و کار میدانی هم نیستید حداقل در استان ها تفویض اختیار کنید. متاسفانه بسیاری از مشکلات در استان‌ها و شهرستان‌ها ناشی از تمرکزگرایی در تهران، و نداشتن اختیارات کافی توسط استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها است که بواسطه حضور ضعیف‌ترین وزیر کشور بعد از انقلاب این اختیارات توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (سازمان برنامه و بودجه) و سایر وزارتخانه‌ها از وزارت کشور گرفته شد. اتفاقا همین امروز هم داد نمایندگان استان کرمان از وزیر کشور ناکارآمد درخصوص تغییر استاندار کرمان بلند بود.

تشکری هم میکنم از حضرت آیت‌الله رئیسی که به عنوان پرچمدار واقعی عدالتخواهی، پرچم عدالت و امید را در قوه قضائیه برافراشتند. از کارهای اساسی ایشان ابلاغ دستورالعمل مجازات ترک وظایف قانونی مدیران است.در همین راستا عرض کنم سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و غیرقانونی در کشور (میزان، ثامن‌الحجج، فرشتگان، پیوند، بدرتوس و ...) بویژه در حوزه انتخابیه بنده سوال دارند که در سالهای ۹۰ تا ۹۵ که این موسسات غیرقانونی در حال توسعه فعالیت‌ها و رشد قارچ‌گونه شعب بودند، دستگاههای نظارتی بویژه سازمان بازرسی استان خراسان رضوی کجا بود و چه می کرد؟
آیا قابل قبول است که جلوی چشمان ناظر اداره کل بازرسی استان خراسان رضوی چنین تخلفات عظیمی اتفاق بیفتد و میلیاردها سرمایه مردم عادی که حاصل عمر و دسترنج آنها بود به باد برود و این مجموعه توانایی توقف فعالیت آنها را در این ۵ سال نداشته باشد؟
پس چه وظیفه ‌ای دارد؟
بنده در راستای وظیفه نظارتی خویش بعنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه موظفم تا انتها ، شکایت مردم درخصوص اهمال و کوتاهی اداره کل بازرسی استان خراسان رضوی را پیگیری کنم و بویژه با توجه به احتمال ترک فعل احقاق حق نماییم.

اهالی ایثارگر و شهیدداده روستای «حسین‌آباد جنگل» نیشابور سالهاست به مشکلاتی که در بحث مالکیت آب و اراضی روستا توسط اداره املاک آستان قدس دارند اعتراض و شکایت دارند. اما مرجعی به شکایت آنان ترتیب اثر نمی دهد. نتیجه بی توجهی به شکایت آنان مهاجرت ۲۳۰ خانوار از ۴۰۰ خانوار روستا بوده است. چندین بار واسطه انعکاس اعتراض آنان بوده ام اما تاکنون نتیجه نگرفته ام. فقط شخص آیت‌الله رئیسی بعد از مذاکره اینجانب فرمودند دستور رسیدگی خواهند داد که جای بسی تشکر دارد.
از بازرسی ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب نیز تقاضا دارم به درددل و شکایت اهالی ولایت‌مدار این روستا رسیدگی نمایند.

ایجاد هیأت امنای دانشگاه نیشابور نیز علیرغم استقلال، گروگان قائم مقام وزیر علوم است. به وزیر محترم علوم نسبت به دخالت و کارشکنی قائم مقام ایشان در امورات دانشگاه نیشابور هشدار می‌دهم.
همچنین بخش های محروم میان‌جلگه و سرولایت نیشابور، سالهاست استحقاق شهرستان شدن دارند که با تمام توان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نهایتا اینکه سال آینده انتخابات ریاست‌جمهوری است.ان‌شاءالله در ادامه با رای ملت، دولتی انقلابی و جوان انتخاب گردد.تا آمریکابازها بدانند و ببینند که با انتخاب رئیس جمهوری در تراز ایران اسلامی، وضعیت اقتصاد و معیشت مردم بهبود پیدا خواهد کرد نه با انتخاب رئیس جمهور دلخواهشان در آمریکا!

و در پایان دعا می‌کنیم برای سلامتی و طول عمر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که در این شرایط خطیر و پیچیده کشتی‌بان‌ ایران اسلامی در اقیانوس پرتلاطم هستند.

مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ
چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

احسان ارکانی
نماینده مردم شریف شهرستان‌های نیشابور و فیروزه و زبرخان»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول