اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاتای ساحلی بخشی نوین از کاراته در کرمانشاه/ زمین ماسه‌ای استاندارد نداریم

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت: بخش کاتای ساحلی به تازگی به رشته ورزشی کاراته اضافه شده و باتوجه به قابلیت‌های این رشته ورزشی در استان می‌توانیم در این زمینه موفق ظاهر شویم.

کاتای ساحلی بخشی نوین از کاراته در کرمانشاه/ زمین ماسه‌ای استاندارد نداریم

سعید نصرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: رشته ورزشی کاراته به دو بخش کاتا و کومیته تقسیم می‌شود، اجرای کاتا در زمین‌های ساحلی شیوه و زمینه‌ای جدید از رشته ورزشی کاراته است که در سال‌های اخیر در کشور اجرا می‌شود و به تازگی مسابقات آن نیز در استان کردستان و در یک زمین ماسه‌ای به دور از ساحل برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات نشان می‌دهد که می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب در این بخش از کاراته نیز موفق ظاهر شده و مدال‌آوری کنیم، البته این مهم نیازمند فراهم آوردن زیرساخت مناسب برای بخش کاتا از کاراته است و مهمترین و اصلی‌ترین زیرساخت آن، زمین ماسه‌ای استاندارد است.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه در خصوص احداث مجموعه‌های ورزشی ماسه‌ای در استان، گفت: در استان کرمانشاه زمین ماسه‌ای استانداردی وجود ندارد و با احداث یک زمین ماسه‌ای استاندارد می‌توان علاوه بر تمرین و برگزاری مسابقات کاتای ساحلی، ورزش‌های دیگری همچون فوتبال ساحلی، کبدی، والیبال، هندبال  و نجات غریق ساحلی را نیز در آن بست و گسترش داد.

وی استان کرمانشاه را نیازمند احداث یک مجموعه ساحلی با ساختار و ماسه استاندارد دانست و یادآور شد: یک زمین والیبال ساحلی در مجموعه آزادی کرمانشاه احداث شده، اما باتوجه به مناسب نبودن ابعاد، ساختار و ماسه آن، زمینه استفاده آن برای سایر رشته‌ها فراهم نیست.

نصرالهی یادآور شد: تعطیلی مسابقات کومیته فرصتی را برای استان‌های همچون کرمانشاه که در کومیته همواره مقام‌آور بوده‌اند، ایجاد کرده  تا زمینه رشد و اتقای بخش کاتای خود را در تمامی ابعاد آن فراهم و در این بخش از کاراته نیز موفق باشند.

این دانش‌آموخته دکتری تربیت بدنی، اضافه کرد: در این خصوص به صورت منظم مسابقات آنلاین بخش کاتا در منزل، در استان کرمانشاه برگزار شده و خوشبختانه در بخش رده‌های پایه مدال‌های خوبی نیز کسب شده است و امیدواریم این مهم زمینه‌ساز مدال‌آوری در بخش کاتا باشد.

نصرالهی دامه داد: در اواخر مهرماه سال جاری این مسابقه تحت عنوان جشنواره ورزش‌های ساحلی در شهرستان سنندج و در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و درجه کمربندی زیر قهوه‌ای و قهوه‌ای مشکی برگزار شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول