اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

شرکت‌های دانش بنیان داخلی هواپیمای خصوصی می‌سازند/ تاکسی هوایی در فرودگاه لار راه‌اندازی شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دنیا جنرال ایویشین یا ایرتاکسی به صورت خصوصی اداره می‌شود، گفت:‌در حال حاضر در فرودگاه‌های لار، رامسر و خرم‌آباد ظرفیت ایرتاکسی وجود دارد.

شرکت‌های دانش بنیان داخلی هواپیمای خصوصی می‌سازند/ تاکسی هوایی در فرودگاه لار راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،  محمد اسلامی در حاشیه مراسم هفته ایمنی حمل و نقل در کار  پویش اجتماعی بانوان درباره هوانوردی عمومی در تاکسی اظهار داشت:‌آنچه که در رسانه‌ها و فضای مجازی از قول اینجانب عنوان شد، شاید برداشت اشتباهی بود و از من سوال شده بود که در حوزه هوانوردی عمومی چه برنامه‌ای دارید.

وی افزود: ما برخی فرودگاه‌ها را داریم که تقاضای استفاده  آن کم است اما برای استفاده هوانوردی عمومی مناسب است و رئیس سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور در این باره مجوزها را صادر کرده‌اند و مؤسساتی هم وجود دارد و در این حوزه آموزش خلبانی هم داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا جنرال ایویشین خصوصی است، گفت: در حال حاضر در کشور ما در فرودگاه لار سرمایه‌گذار آمده و سرمایه‌گذاری کرده است و پروازهای برد کوتاه و ایرتاکسی راه‌اندازی شده است.

* شرکت‌های دانش بنیان داخلی هواپیمای خصوصی می‌سازند

وی افزود: ما شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی داریم که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند و کسانی هم هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید کردند و ما هم برای گسترش آن منعی نداریم و جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه می‌دهد و تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم مشکلی درباره ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این هواپیماها دو تا شش نفره (غیر از خلبان و کمک خلبان) و یا کمی بیشتر است که  می‌توانند مسافر سوار کنند و فعالیت داشته باشند.

* به اندازه هواپیماهای مسافری هواپیمای شخصی در کشور داریم

وی در پاسخ به سوال فارس که چه تعداد از این هواپیماهای شخصی در کشور وجود دارد و متقاضیان چگونه باید عمل کنند گفت:‌تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم در حال استفاده است.

وی افزود: لازم بود این‌ها در کانون‌هایی مستقر شوند و فرصت کار پیش آید مالکان آنها هم عمدتا خصوصی هستند و متقاضیان می‌توانند در همان شهرستان در مسیر لار ـ شیراز از این ناوگان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم این ظرفیت وجود دارد.

اسلامی تأکید کرد: جنرال ایویشین در دنیا اغلب شخصی است و حتی هواپیماهایی هم استفاده می‌شود که امکان نشست و برخاست روی چمن را هم دارند.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته شده است ممکن است در ایرتاکسی از نیروهای امنیت پرواز استفاده نشود، گفت: نه اینطور نیست و طبق ضوابط همه موارد اجرا می‌شود.

* امیدواریم وزارت صمت قیمت مصالح ساختمانی را مهار کند

وی درباره افزایش قیمت سیمان اظهار داشت: وزارت صمت تکلیف مشخصی جهت مدیریت بازار بر عهده دارد که این شامل همه اقلام مورد نیاز جامعه و البته مصالح ساختمانی هم است. امیدواریم این قیمت‌گذاری‌های سنگین سریع‌تر مهار شود و مدیریت درستی در بازار پیاده شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تولیدکننده و مصرف‌کننده باید با رعایت انصاف عمل کنند ما شاهد التهاب سنگین در بازار بودیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی این التهابات کاهش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌های دقیق و جامعی دارد گفت: ما در شرایط خاص جوی قبلی اصلاً غافلگیر نشدیم و مردم حتما به اطلاعیه‌های رسمی هوانوردی توجه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول