اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آذری جهرمی افت کیفیت اینترنت را گردن فیلترینگ انداخت/ آقای وزیر از شبکه ملی اطلاعات چه خبر؟

در حالی که کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شبکه ملی اطلاعات را رمز رسیدن به اینترنتی ایمن و پرسرعت مطرح می‌کنند، وزیر ارتباطات مشکل اینترنت را فیلترینگ عنوان می‌کند!

آذری جهرمی افت کیفیت اینترنت را گردن فیلترینگ انداخت/ آقای وزیر از شبکه ملی اطلاعات چه خبر؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، در حالی که کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بارها بر لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور ایمن کردن فضای اینترنت در کشور تأکید کرده‌اند و وزارت ارتباطات به عنوان مجری در این مسله باید پیشتاز باشد تا در نهایت مردم اینترنتی ایمن و پر سرعت در اختیار داشته باشند، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایرنا گفتگو کرده و تصریح کرده که: زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سویی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد.

وی ادامه داده: روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی روبه‌رو شود. همین مسئله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تاثیر سو فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.

آذری جهرمی البته عدم احداث سایت جدید برای بهبود کیفیت اینترنت را نیز مؤثر دانسته و گفته است: در برخی از استان‌ها مانند مناطقی از کرمان و سیستان بلوچستان، به دلیل محدود بودن ظرفیت انتقال مخابرات، با کندی اینترنت روبه‌رو هستیم. این افت کیفیت در مناطقی از استان تهران هم گزارش می‌شود که دلیل آن بیشتر به عدم اجازه شهروندان و شهرداری برای احداث سایت توسط اپراتورها برمی‌گردد.

وزیر ارتباطات ادامه داده: مناطقی از تهران به دلیل متراکم بودن نیاز به احداث سایت بیشتر دارند، اما عدم صدور مجوز برای احداث سایت، کیفیت اینترنت را با چالش روبه‌رو می‌کند. هنوز برای این مسئله راه‌حلی اندیشیده نشده است.

گذشته از بحث‌های ایمنی در فضای مجازی که از حساسیت بالایی در عصر ارتباطات برخوردار است و اقداماتی که به صورت موردی باید برای ایمن کردن این فضا انجام داد رسیدن به شبکه ملی اطلاعات می‌تواند کشور را صاحب شبکه ارتباطی قوی، پر سرعت و ایمن نماید، حال باید دید وزارت ارتباطات در ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید برای این مسئله گامی برمی‌دارد؟ اقدامی که کارشناسان بارها بر آن تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول