اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش تصادف در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نسبت به جاده اصلی/تصویب نقشه ایمنی راه‌ها‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال جاری نقشه ایمنی راه‌های کشور را تصویب کرد و در این نقشه تکالیفی برای همه سازمان‌ها مسئول در ایمنی راه و امداد و نجات جاده‌ای مشخص شد.

افزایش تصادف در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نسبت به جاده اصلی/تصویب  نقشه ایمنی راه‌ها‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در آئین‌ آغاز به کار پویش اجتماعی بانوبان در روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی اظهار داشت: باید بتوانیم انضباط فکری در جامعه را هر روز بیش از دیروز عمق ببخشیم، نیازمند اصلاح رفتارهای اجتماعی هستیم، جلوگیری از بروز نواقص که موجب جان باختن مردم می‌شود و پیشگیری از بروز سوانح مسؤولیتی اجتماعی و فراگیر است.

وی ادامه داد: ‌امروز در پویش اجتماعی بانوان می‌خواهیم از زنان فاخر کشور که افتخارآفرین هستند و سرآمد زنان دنیا هستند، با به کارگیری وضعیت آنها تأثیرگذاری در رفتار ترافیکی را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جاده، انسان و وسیله نقلیه از عوامل بروز سوانح هستند، اما همه این‌ها به عوامل انسانی مربوط می‌شود، به هر حال طراحی خودرو و ساخت جاده توسط نیروی انسانی است و راننده هم به عنوان کاربر جاده در این حوزه تأثیرگذار است. همه مسؤولیت اجتماعی فراگیر دارند و باید پاسخگو باشند.

اسلامی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی این مسؤولیت اجتماعی را به عنوان پایه‌گذار یک فرهنگ اجتماعی و به عنوان اقدامی ماندگار تلقی و دنبال می‌کنیم و میثاق می‌بندیم تا نسبت به این موضوع اقدامی متحدانه و مؤثر پایه‌گذاری کنیم.

وی بیان کرد: در دوره‌ای شاهد کاهش سوانح رانندگی بودیم در سال 96 منحنی تصادفات رانندگی برخلاف جریانِ کاهشی شد و با رشد سوانح رانندگی و تلفات حاصل از آن مواجه بودیم، اما تلاش می‌کنیم به رویه کاهشی برسیم و این ارقام مورد قبول ما نیست.

اسلامی با بیان اینکه اقدامات در حوزه کاهش سوانح رانندگی هنوز کافی نیست، گفت:‌ در احداث تقاطع غیرهمسطح و ایمن‌سازی راه‌ها و غیره در حوزه جاده و آزادراه، ارتقای ایمنی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نکته مهم این است که در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها که ایمنی بیشتری دارند، شدت تصادفات و تلفات رانندگی بیشتر از جاده اصلی است و دلایل آن هم  عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است.

اسلامی با بیان اینکه تغذیه سالم پیش از رانندگی بسیار مهم است، اظهار داشت: کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال جاری نقشه ایمنی راه‌های کشور را تصویب کرد و در این نقشه تکالیفی برای همه سازمان‌ها مسؤول در ایمنی راه و امداد و نجات جاده‌ای مشخص شد.

وی با اشاره به نقش مسؤولانه بانوان در کاهش سوانح رانندگی گفت:‌ بانوان در سفر می‌توانند مراقبت از کیفیت رانندگی انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما کاهش نقاط پرحادثه را در دستور کار قرار دادیم، همچنین آشکار سازی این نقاط با علائم هشدار دهنده انجام شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول