اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رشد ۱۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از رشد ۱۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رشد ۱۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به بخشنامه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری را که شامل آیتم‌های استانی، ۳ درصد نفت و ۰.۲۷ درصد ارزش افزوده است، بیش از ۴۴۹ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: برآورد سال ۱۴۰۰ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز با ۱۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۵۳۴ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان برای درج در لایحه پیش‌بینی شده است.

وی متذکر شد: اعتبارات هزینه‌ای مصوب استان در سال‌جاری معادل ۵۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و این رقم برای سال ۱۴۰۰ با حدود ۵۶ درصد رشد به میزان ۹۰۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصاد کلان کشور مثل تاثیر تحریم‌ها، کاهش صادرات نفت، تورم، کاهش رشد اقتصادی، شیوع کرونا و نوسانات ارزی رویکردهای کلان بودجه در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

بهبودی، حمایت و تقویت ساخت داخل به منظور گسترش صادرات غیرنفتی، مقابله فعالانه با شیوع کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر، اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت تامین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی_خصوصی را از جمله موضوعات مورد توجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین مواردی مثل برنامه‌محور بودن لایحه بودجه ۱۴۰۰، ممنوعیت اجرای طرح‌های جدید تملک دارایی‌های سرمایه‌ای،  اولویت خاتمه طرح‌های نیمه تمام، اجرای کامل نظام نوین بودجه‌ریزی مبتنی بر  عملکرد، احصاء هزینه‌های فرابودجه‌ای و ساماندهی مالی و درآمدی شرکت‌های دولتی و جلوگیری از ضرردهی آنها را از نکات قابل تامل بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول