اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور با چاشنی کرونا

بیش از 2854 نفر از مخاطبان فارس من خواستار تعویق آزمون استخدامی دستگا‌ه‌های اجرایی کشور هستند که در این زمینه سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اگر تصمیمی در این زمینه اتخاد شود از طریق سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فارس من| برگزاری آزمون استخدامی  دستگاه‌های اجرایی کشور با چاشنی کرونا

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، یکی از موقعیت‌های شغلی که فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در مقاطع متفاوت به آن فکر می‌کنند، اشتغال در دستگاه‌های دولتی است. ورود به سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌هایی که زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند در سال‌های اخیر از طریق آزمونی یکپارچه تحت عنوان «آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌های اجرایی کشور » امکان پذیر شده است که از سال ۹۳ تا به امروز دستگاه‌های اجرایی کشور اعم از وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و سازمان‌ها برای تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد خود این آزمون را برگزار می‌کنند. 

امسال نیز ثبت نام هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ از پنجشنبه، ۲۰ شهریور آغاز شد و شنبه، ۲۹ شهریور به پایان رسید؛ گرچه اعلام شده بود که مهلت ثبت نام در آزمون دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹ تمدید نمی‌شود اما به دلیل همزمانی با پیک اعلام نتایج کنکور سراسری و شلوغی احتمالی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت ثبت‌نام یک بار دیگر تا ۴ مهرماه تمدید شد و زمان برگزاری آزمون نیز در آبان بود که مقرر شد با کمی تاخیر ۶ آذر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اما آزمون امسال نسبت به آزمون‌های سال‌های گذشته رنگ‌ و بوی متفاوت‌تری دارد؛ رنگ و بویی از جنس کرونا؛ کرونایی که باعث مختل شدن و به تعطیلی کشاندن زندگی مردم، کسب‌وکارها و امور اقتصادی جامعه شده است.

در حال حاضر با نزدیک شدن به برگزاری آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و داوطلبان این آزمون، درخواست تعویق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور را دارند و عنوان می‌کنند با توجه به شیوع ویروس کرونا، افزایش مرگ و میر، کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها و در مجموع شرایط حساس و خطرناک نقاط مختلف کشور از یک سو و شرکت‌ صدها هزار داوطلب و عوامل اجرایی در آزمون استخدامی فراگیر هشتم و نگرانی فزاینده خانواده‌ها از سوی دیگر، تقاضای به تعویق افتادن آزمون مذکور را تا بهبودی شرایط دارند. 

خبرنگار خبرگزاری فارس مطالبه بیش از ۲۸۵۴ نفر از مخاطبان «فارس من» را درباره تعویق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور ۹۹ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پیگیر شد که در این خصوص فاطمه زرین‌‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: فعلا چیزی مبنی بر برگزار نشدن یا تعویق آزمون استخدامی عنوان نشده است و اگر تصمیمی در این باره اتخاذ شود از طریق سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. 

اما این پاسخ سازمان سنجش در حالی اعلام شده است که ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه خبر داده است. برخی از این محدویت‌ها شامل مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود. در سطوح هشدار قرمز، نارنجی و زرد، آموزش‌‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و مدارس و دانشگاه‌‌ها غیرحضوری خواهند بود و مراسم مذهبی و فرهنگی فعلاً به‌مدت دو هفته محدودیت می‌‌شوند. در ارتباط با کارکنان نیز تصمیم‌گیری‌هایی شده است، اگر سطح هشدار 3 وجود داشته باشد، یک‌سوم کارکنان در ادارات حضور خواهند یافت؛ در سطح نارنجی نیمی از کارکنان حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دوسوم حضور خواهند یافت و مسؤولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه‌تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول