اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

90درصد بودجه نگهداری راه‌ها تأمین نمی‌شود/جاده‌های ایران استاندارد بین‌المللی دارد

معاون سابق راه روستایی گفت: سالانه باید 4 درصد هزینه سرمایه‌گذاری جاده‌ها، صرف نگهداری آن جاده شود، اما این رقم کمتر از 10 درصد از آن رقم 4 درصد است و رقمی که در سال اختصاص می‌یابد، خیلی کم است

90درصد بودجه نگهداری راه‌ها تأمین نمی‌شود/جاده‌های ایران استاندارد بین‌المللی دارد

سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در حال حاضر سالانه 17 هزار نفر کشته و حدود 600 هزار مصدوم به دلیل تصادفات رانندگی داریم و کاهش این رقم عزم جدی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه سه عامل اصلی بروز حادثه «وسیله نقلیه»، «جاده» و «رفتار کاربر» است، گفت: 70 درصد بروز سوانح رانندگی مربوط به رفتار رانندگان است. 

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: راه‌های ما از نظر استاندارد مطابق استانداردهای بین‌المللی است و در آسیا دو کشور است که وضعیت جاده‌های آنها بهتر از جاده‌های ما است. 

معاون سابق راه روستایی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم بخشندگی جاده‌ها افزایش یابد، گفت: نباید این گونه باشد که با اولین اشتباه راننده، مرگ در انتظارش باشد و جاده بخشنده را با رعایت اصول و زیرساخت‌های بین‌المللی داشته باشیم. 

میرشفیع با اشاره به تصادفات در راه‌های روستایی گفت: راه‌های روستایی برای سرعت‌های بالا طراحی نشده‌اند، اما وقتی رانندگی با سرعت بالا در این جاده‌ها انجام می‌شود و شرایط هندسی راه قابلیت پشتیبانی از این سرعت را ندارد، تصادف رخ می‌دهد، به هر حال دید افقی ایمن و کافی در محورهای روستایی برای سرعت‌های پایین طراحی شده است. 

وی گفت: طرح هندسی راه‌ها را دنبال می‌کنیم، آیین‌نامه ویژه ایمنی راه‌ها را داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم استان‌هایی در زمینه طراحی‌های هندسی راه‌ها داشته باشیم و ممیزی ایمنی هم به خوبی دنبال می‌کنیم تا ضعف ایمنی جاده‌ها کاهش یابد. 

معاون سابق راه روستایی تأکید کرد: در دوران بهره‌برداری از راه‌ها توجه به روسازی راه‌ها و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی مهم است. 

وی گفت: سالانه باید 4 درصد هزینه سرمایه‌گذاری جاده‌ها، صرف نگهداری آن جاده شود، اما این رقم کمتر از 10 درصد آن 4 درصد است و رقمی که در سال اختصاص می‌یابد خیلی کم است و این احتمال افزایش سوانح رانندگی را ارتقاء می‌دهد.

معاون سابق راه روستایی گفت: کمبود منابع مالی برای نگهداری جاده‌ها مشکل اصلی ما است که در این حوزه باید دولت توجه خاص داشته باشد.

میرشفیع ادامه داد: در هفته ایمنی حمل و نقل که تا روز 30 آبان ادامه دارد، تصمیم گرفته شد، همکاری اجتماعی بخش‌های مختلف در این حوزه داشته باشیم و هر انجمنی متقبل شده است بخشی از کار را انجام دهد که انجمن خیرین راه و ترابری متولی بخش هماهنگی با علما و سازمان تبلیغات اسلامی شد. 

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، جشنواره «جوان‌های راه» را در سطوح مختلف تحصیلی برگزار کردیم، آثار جمع‌آوری شد و آثار برتر در این حوزه معرفی خواهد شد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول