اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

اما و اگرهای انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبال

رئیس فدراسیون هندبال در شرایطی که از اوضاع مالی در ورزش گلایه می کند، به دنبال جذب مربی خارجی است.

اما و اگرهای انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اوایل خرداد ماه امسال جلسه کمیته فنی فدراسیون هندبال برگزار شد و طی آن علیرضا حبیبی به دلیل آنچه مشغله کاری عنوان شد، از سرمربیگری تیم ملی کنار رفت‌. در ادامه با طرح موضوع چگونگی تشکیل تیم‌های ملی، برنامه ریزی برای آینده و همچنین در خصوص کادر قبلی تیم ملی بحث و تبادل نظر شد.

مدتی بعد از گوش و کنار شنیده شد که مسئولان فدراسیون به دنبال جذب مربی خارجی هستند؛ اتفاقی که پیش از این بارها در هندبال رخ داد و تقریباً هیچگاه به نتیجه دلخواه ختم نشد. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون گفت: 7 ماهی است که این موضوع را دنبال می‌کنیم. اول با 3 گزینه خارجی شروع کردیم و وارد مذاکره شدیم. 20 روزی است که با یکی از گزینه‌ها به نتایج خوبی رسیده‌ایم اما هنوز در مورد برخی جزئیات در حال صحبت هستیم.

وی ادامه داد: باید ببینیم تاریخ برگزاری قهرمانی آسیا به چه شکلی است تا به امید خدا اگر در مورد دو سه گزینه نهایی هم به تفاهم رسیدیم، بتوانیم از این مربی خارجی استفاده کنیم. بارها گفتم اگر قرار باشد مربی درجه دو یا سه خارجی به خدمت بگیرم، از همان مربی ایرانی استفاده خواهم کرد. اگر با این سرمربی به توافق برسیم، فعلا برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان خواهد بود.

این اظهارات رئیس فدراسیون در شرایطی مطرح شد که وزارت ورزش قانون عدم جذب مربی خارجی در فوتبال را تصویب کرده اما در رشته‌های دیگر موضعی متفاوت دارد. پس از اینکه ماجرای ویلموتس و قرارداد این مربی بلژیکی، فوتبال ایران را با ضرر هنگفتی مواجه کرد، مسئولان به فکر راه چاره گشتند و در نهایت این قانون را مصوب و اجرایی کردند. 

وزرات ورزش و جوانان در خصوص سایر رشته‌ها موضع متفاوتی دارد و در صورت داشتن شرایط، می توانند از حضور مربیان و بازیکنان خارجی استفاده کنند. این اتفاق برای والیبال رخ داد؛ چند بازیکن خارجی امسال در لیگ برتر حضور دارند و برای تیم ملی هم رئیس فدراسیون به دنبال جذب یک مربی خارجی است.

هندبالی ها هم راه والیبال را در پیش گرفتند و تصمیم دارند از حضور یک مربی خارجی سود ببرند. هندبال در شرایطی این تصمیم را گرفته که نوسانات قیمت ارز، به خدمت گرفتن مربی خارجی برای فدراسیون‌ها هزینه هنگفتی به همراه دارد. ضمن اینکه اخیراً علیرضا پاکدل نسبت به اوضاع مالی فدراسیون ها هم گلایه هایی کرده بود.

رئیس فدراسیون هندبال در این خصوص گفته بود که «این روز‌ها مشکل بزرگ ورزش، اختصاص ارز آزاد به فدراسیون‌ها است. ما در گذشته نیمایی دریافت می‌کردیم. در شرایطی که هنوز اعزام‌ها شروع نشده، نیاز است که مسئولان از حالا فکر جدی به حال این موضوع کنند وگرنه با این شرایط نمی‌توانیم در مسابقات حضور داشته باشیم. این روزها ورزش از معدود عوامل نشاط آور جامعه است و مسئولان باید برای تسهیل در کار فدراسیون‌ها شرایط را به بهترین شکل فراهم کنند.»

حال سوال اینجاست که فدراسیون هندبال چه برنامه ای برای تامین هزینه های سرمربی احتمالی خارجی آینده تیم ملی دارد؟ در سال‌های اخیر فدراسیون ها مدام نسبت به کمبود بودجه و بی‌توجهی و عدم پشتیبانی حامیان مالی معترض بوده‌اند، حالا چطور این روزها از جذب مربیان گران قیمت خارجی سخن به میان می‌آورند؟

اظهارات رئیس فدراسیون در شرایط کنونی متناقض است و باید منتظر ماند و دید که این داستان به کجا ختم خواهد شد و آیا هندبال از مربی خارجی استفاده خواهد کرد یا همچنان با اتکا به دانش مربیان وطنی پیش خواهد رفت؟

شاید جالب باشد بدانید که هندبال ایران از سال 83 تاکنون حدود 8 مربی خارجی به خود دیده و آخرین آنها «زوران کاستاراتویچ» مونته‌نگرویی بود که در آسیایی 2018 جاکارتا هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول