اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

1000 کودک گنبدی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس گفت: 5 هزار و 311 نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد که یک‌هزار کودک عضو از آن استفاده می‌کنند.

1000 کودک گنبدی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علیرضا مجاهدی‌راد ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در شهرستان گنبدکاووس در فروردین و اردیبهشت امسال بنابه مصوب ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعطیل شده و بعد از آن نیز سالن مطالعه و بخش امانات کتاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان بیشتر برنامه‌ها هفته کتابخوانی به صورت مجازی برگزار می شود و برای تشویق کودکان نوجوانان و جوانان به فرهنگ مطالعه کتاب تلاش کردیم تا در فضای مجازی برنامه‌های متنوع در این حوزه انجام دهیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گنبدکاووس از کسب رتبه نخست استانی شهرستان گنبدکاووس در جشنواره رضوی در سال گذشته و امسال خبر داد و گفت: امسال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در جشنواره رضوی شرکت کردند و در این راستا بیشترین مشارکت از سوی کانون پرورش فکری کودکان و بسیج شهرستان بوده و خوشحال هستیم که توانستیم در دو سال گذشته رتبه نخست استانی را در این جشنواره کسب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون از محل ماده ۶ نیم درصد درآمد شهرداری‌ها مبلغ ۶۰ میلیون تومان توسط شهرداری گنبدکاووس پرداخته شده و قرار است در روزهای آینده مبلغ ۳۰ میلیون تومان دیگر از همین محل پرداخت شود.
مجاهدی‌راد با بیان اینکه خیرین گنبدی کمک‌های خوبی در حوزه کتابخانه‌ها داشتند، بیان داشت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توسط خیرین به حوزه کتابخانه‌های عمومی شهر اینچه‌برون و گنبدکاووس اهدا شده است.
وی ادامه داد: با توجه به وسعت و کثرت روستاهای شهرستان گنبدکاووس پیگیر تهیه و تجهیز کتابخانه سیار هستیم و امید است در این حوزه شهرداری گنبدکاووس و شهر اینچه‌برون همکاری لازم داشته باشند.
* میدان کتاب در گنبدکاووس نامگذاری شود
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم به ویژه جوانان پیشنهاد می‌شود در صورت امکان شهرداری میدانی به نام کتاب نامگذاری کند.
وی تصریح کرد: جوهره، شخصیت و نگاه همه ایرانیان به کتاب و کتابخوانی مثبت بوده و از اولویت آنها است ولی مشکلات و تنگنای مردم سبب شده تا این  اولویت و نگاه تغییر کرده و کمتر به این سمت تمایل پیدا کنند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: باید شرایط و فضایی ایجاد کرد تا این رویکرد تغییر یافته و مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری داشته باشند.
عبدالقدیر کریمی گفت: با توجه به اینکه حق عضویت در کتابخانه های عمومی هر ساله افزایش پیدا می‌کند و از طرفی این افزایش حق عضویت باید برای افراد ذینفع و جامعه هدف منطق داشته باشد در همین راستا حق عضویت در کتابخانه عمومی مرکز شهر ۹ هزار تومان و در دیگر کتابخانه‌ها عمومی شهر گنبدکاووس ۵ هزار تومان و عضویت در کتابخانه روستای «کرند» و شهر «اینچه‌برون» به صورت رایگان تصویب شد.
شهرستان گنبدکاووس دارای پنج باب کتابخانه عمومی، یک باب کتابخانه نهادی روستایی، یک باب کتابخانه شهری مشارکتی با همکاری اداره زندان است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول