اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چرخ کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه بعد از 10 سال به راه افتاد/ احیای واحد راکد هزار میلیارد تومانی در سال جهش تولید

استاندار کرمانشاه گفت: کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه پس از 10 سال تعطیلی با تلاش و پیگیری مستمر احیاء و چرخ تولید این پروژه هزار میلیارد تومانی باردیگر به حرکت درآمد.

چرخ کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه بعد از 10 سال به راه افتاد/ احیای  واحد راکد هزار میلیارد تومانی در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در بازدید از کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه که امروز صبح ( ۲۵ آبان) با همراهی مدیرکل صنعت و معدن و مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و دیگر مسوولین انجام شد؛ اظهار داشت: راه اندازی مجدد این کارخانه به لحاظ بهره مندی از توان مهندسان داخلی نمونه‌ای بارز از اقتصاد مقاومتی و مصداقی از تلاش برای جهش تولید به خاطر شروع مجدد فعالیت بعد از ۱۰ سال است.

وی افزود: در کشور دو کارخانه تولید اسید سیتریک داریم که امروز با همدلی و همراهی وزارتخانه‌ای ذی ربط و شستا بارقه‌های امید در کارخانه‌ای که سال‌ها تعطیل بود، مجدداً دمیده شد و ضمن کمک به روند افزایشی اشتغالزایی، چرخ تولید را نیز به صدا در آورد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه واردات محصولات مشابه خارجی منوط به اخذ مجوز و تأیید از طرف دوکارخانه تولیدی کشور است، تأکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته اجازه نخواهیم داد چرخ تولید این کارخانه متوقف شود و تمام توان مسوولین اقتصادی استان را برای حمایت از تولید خواهیم گذاشت.

قابل ذکر است فعال‌سازی کارخانه «اسیدسیتریک» یکی از اهداف صنعتی کرمانشاه بود و با پیگیری و بازدیدهای مکرر، رایزنی‌های متعدد با شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این کارخانه، برپایی ده‌ها جلسه و همت مسوولین کارخانه و مهندسان داخلی فعالیت خود را بعد از چند سال وقفه از سر گرفت.

آغاز فعالیت اسیدسیتریک کرمانشاه به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد که شرکت «کیمیاورزان مهر غرب» با سرمایه‌گذاری شستا فعالیت خود را در زمینه تولید اسیدسیتریک با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال آغاز کرد.

این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب در زمان خود بود و محصولات تولیدی آن با کیفیتی قابل توجه می‌توانست علاوه بر تامین نیاز داخل، بعد صادراتی هم داشته باشد. اما همه چیز برعکس شد و نه تنها صادراتی صورت نگرفت، بلکه واردات اسیدسیتریک خارجی باعث شد دیگر تولیدات این کارخانه صرفه اقتصادی نداشته باشد و کارخانه بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شد.

اما امروز در سال جهش تولید کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان و فعالیت در سه شیفت نمونه‌ای از تلاش و کوشش مستمر برای رونق تولید نام گرفت.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول