اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: بایدن با تقلب پیروز شد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد رقیب دموکراتش به خاطر تقلبی که در انتخابات صورت گرفت توانست پیروز شود.

ترامپ: بایدن با تقلب پیروز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد «جو بایدن» رقیب دموکراتش با تقلب در انتخابات پیروز شد.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «او (بایدن) پیروز شد زیرا انتخابات تقلب صورت گرفت. [به این دلیل که] هیچ مراقب و ناظری راه داده نشد، رأی‌ها توسط شرکت‌های خصوصی چپگراهای افراطی و [شرکت] دومینیون که اعتبار بدی دارند برای شمارش دسته‌بندی شدند، دستگاه‌های خرابی که حتی نتوانستند در تگزاس مورد تأیید قرار گیرند (که من با اختلاف زیاد در آن پیروز شدم)، رسانه‌های جعلی و ساکت و [دلایل] بیشتر!».

رئیس جمهور آمریکا در توئیت دیگری نوشت: «تمام "نقایص فنی" ماشینی که شب بعد از انتخابات رخ داد در واقع دست آن‌ها را حین دزدیدن رأی‌ها رو می‌کرد. به هر حال آن‌ها بدون اینکه مچشان گرفته شود به میزان زیادی موفق شدند. انتخابات پُستی شوخی کثیفی است».

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری‌خواهان و در جریان بودن برخی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می‌تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان به عنوان رئیس‌جمهور تعیین شود و یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد.

تا کنون تلاش کارزار ترامپ برای اثبات تقلب در دادگاه‌های آمریکا راه به جایی نبرده است. دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» روز جمعه پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده بودند، رد کرد.

حتی در ایالت جوجیا نیز که آرای انتخابات در حال بازشماری قرار هستند، گلایه‌های ترامپ همچنان پابرجا است و به عقیده او: «بازشماری دستی آراء در جورجیا، اتلاف وقت است. آنها امضاءها را تطابق نمی‌دهند. بازشماری را تا زمانی که تطابق دهند، متوقف کنید. اجازه ندهید دموکرات‌های افراطی چپ‌گرا، انتخابات را سرقت کنند».

با این حال ترامپ در پیام‌های توییتری روز یکشنبه خود برای اولین بار بایدن را «پیروز» انتخابات نامیده اگرچه این پیروزی را ناشی از انتخاباتی تقلب‌آمیز خوانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول