اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالان حوزه کتابخوانی خراسان رضوی تجلیل شدند

در دومین روز از هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار با حضور مسؤولان استانی و کشوری فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان خراسان رضوی تقدیر شدند.

فعالان حوزه کتابخوانی خراسان رضوی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در دومین روز از هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار با حضور مهدی رمضای، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد صادق براتی معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی خراسان رضوی تقدیر شد.

 معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم هفته کتابخوانی و کتابدار را به خادمان عرصه فرهنگ در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تبریک گفت.

مهدی رمضانی ادامه داد: در حالی که در سال جاری با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی بر جامعه حاکم شده است و در تمامی خانواده‌ها نشانی از استرس و اضطراب دیده می‌شود، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ مطالعه در خانه‌ها و منازل جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی افزود: مطالعه و کتابخوانی غذای روح بشر است و همانگونه که غذای جسم لازم است غذای روح نیز باید برای استفاده افراد فراهم باشد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متذکر شد: با وجود تمام مشکلات موجود در ابتدای کار برای فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی،  کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور به سرعت با شرایط جدید آشنا شدند و درحال حاضر تلاش کتابداران برای انجام رسالت خود در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیش از پیش شدت گرفته است.

معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی نیز دراین جلسه گفت: در حالی که همه جامعه درگیر معضلی به نام کرونا هستند حوزه فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های عمومی درتلاش هستند که کتاب و کتاب خوانی جایگاه خود را در جامعه حفظ کند.

محمد صادق براتی تصریح کرد: از تمامی کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند تا شاهد اتفاقات خوب فرهنگی در استان امام رضا(ع) باشیم تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با میزبانی از 30میلیون زائر و 3میلیون غیر ایرانی در طول سال در شرایط غیر از کرونا در استان و مشهد الرضا(ع) شایسته جایگاه فرهنگی والا و برجسته در سطح کشور و جهان اسلام است.

معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با ادامه تلاش‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ایجاد مسیرهای مطالعاتی شاهد ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در مشهد الرضا به عنوان قطعه‌ای از بهشت باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته کتاب یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهید عباس غفرانی تنها شهید کتابدار استان خراسان رضوی را گرامی داشت.

وی سال جاری را به واسطه ابتلای جامعه به ویروس کرونا سالی سخت عنوان کرد که بسیاری از افراد  با این ویروس منحوس درگیر شدند و عده‌ای نیز عزیزان خود را از دست دادند.

حجت الاسلام سبزیان تاکید کرد: با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در اجتماع ایجاد کرد اما تجربه ارزشمندی نیز به وجود آورد و شاهد شیوه‌های نوین و خلاقانه در ادامه ارتباط کتابخانه‌های عمومی با مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بودیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزاری نشست‌های کتاب خوان، محافل ادبی، معرفی کتاب، برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، قیام کتابخانه‌های عمومی در ابراز ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) در قالب برنامه حسینه کتاب و برنامه‌های مفصل کتابخانه‌های عمومی در پاسداشت شهدا در ایام هفته دفاع مقدس را گوشه‌ای از این اقدامات عنوان کرد.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی استان تقدیر شد.

همچنین از انجمن‌های فعال کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از احمد شافعی فرماندار باخرز، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام، مرتضی محبی فر فرماندار جغتای، حسین جمشیدی فرماندار جوین، حسین سنجرانی فرماندار خواف و حامد قربانی فرماندار گناباد به عنوان فرمانداران برگزیده مسؤول انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان تقدیر شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول