اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

احتمال منفی شدن بلند مدت دلار در بازار جهانی

با جدی شدن پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا ارزش دلار برای چند روز پایین آمد و حالا این احتمال مطرح است که شاهد نزول بلند مدت ارزش دلار در باازر جهانی ارز باشیم.

احتمال منفی شدن بلند مدت دلار در بازار جهانی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شد تا نرخ دلار برای 3 روز پیاپی منفی شود و در روز 5 نوامبر به کمترین ارزش خود در 2 سال گذشته برسد.

در این روز شاخص ارزش دلار بلومبرگ 0.9 درصد افت کرد و به کمترین میزان از می 2018 تا کنون رسید.

 ارزش دلار در برابر یورو 1 درصد افت کرد و ین هم به بالاترین ارزش خود در 8 ماه گذشته در برابر دلار رسید و جایگاه 104 ین در برابر دلار را محکم کرد.

سونجا مارتن، کارشناس بانک دی زی، می‌گوید: افزایش احتمال روی کار آمدن بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باعث شده تا شاهد نزولی شدن ارزش دلار باشیم. در حال حاضر دلار به عنوان یک ارزش قابل اعتماد در حال مبادله است و چشم اندز این مبادلات این است که زودتر از میزان مورد انتظار شاهد قطعی شدن نتایج انتخابات در آمریکا باشیم و بنابر این دوباره ارزش دلار کاهش خواهد یافت.

از طرف دیگر کاهش ارزش دلار اصلا دور از انتظار نیست، چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال آماده کردن خود برای کاهش ارزش دلار پس از قطعی شدن پیروزی بایدن هستند.

در واقع پیش بینی‌ می‌شود با توجه به وعده های بایدن برای اجرای بسته‌های کمک اقتصادی شاهد موانع جدی برای رشد ارزش دلار باشیم.

از طرف دیگر این نگاه که بانک مرکزی آمریکا هم ممکن است، به سمت چاپ دلار روی بیارود باعث شده تا شاهد جمع شدن ابرهای سیاه در آسمان دلار باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول