اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۷۰۰ واحد پلاسما خون توسط بهبودیافتگان کرونا در خوزستان اهدا شد

مدیرکل سازمان انتقال خون استان خوزستان گفت: بهبود یافتگان کرونا در خوزستان از اردیبهشت ماه تا کنون ۷۰۰ واحد پلاسما اهدا کرده‌اند.

۷۰۰ واحد پلاسما خون توسط بهبودیافتگان کرونا در خوزستان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فقهی مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهبودیافتگان کرونایی از اردیبهشت ماه تاکنون ۷۰۰ واحد پلاسما اهدا کرده‌اند که این استان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم قرار دارد و پلاسما درمانی روشی بسیار موثر برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا است که افراد می‌توانند به شکرانه سلامتی، نسبت به اهدای پلاسمای خون خود در پایگاه‌های منتخب این سازمان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این پروژه افرادی هستندکه حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان از ابتلای به کووید ۱۹ سپری شده باشد، افزود: داوطلبان اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان خوزستان گفت: تاکنون هیچ واکسن و یا روش درمانی قطعی برای درمان ویروس کرونا کشف نشده است و با روش‌هایی نظیر پلاسمادرمانی بسیاری از مبتلایان به این بیماری از مرگ حتمی نجات یافته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول