اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

از توزیع بیش از ۵۰۰۰ بسته ارزاق در حاشیه شهر تا درمان بیماران بی بضاعت

اعضای گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان در کنار سایر گروه‌های جهادی در میدان مقابله با کرونا حاضر شده و علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، به درمان بیمارانی که بخاطر شرایط کرونایی توان پرداخت هزینه‌های درمان نداشته اند، شتافتند.

از توزیع بیش از ۵۰۰۰ بسته ارزاق در حاشیه شهر تا درمان بیماران بی بضاعت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شیوع بیماری کرونا در کشور به نوعی میدان آزمون انسانهاست تا چقدر در این شرایط نابسامان یاریگر همدیگر هستند در این میان چه بسیار اخباری که از کمک های مومنانه اقشار مختلف مردم در گوشه و کنار کشور منتشر شد، از صاحب خانه ها و مالکانی که کرایه خانه و مغازه‌های خود را چند ماه بخشیدند تا افرادی که در کنار کادر درمان حاضر شده و هر کاری از دستشان بر آمد انجام داده و همچنان در صحنه حاضرند.

انصافا جهادی ها از جمله اقشاری بوده و هستند که در همه جا به ویژه نقاط و محلات محروم رَد پایشان ثبت و ضبط است و همین روزها هم بدون سرو صدا مشغول انجام فعالیت ها و ارائه خدمات در نقاط مختلف هستند.

در این گزارش به سراغ یکی از خادمان گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان رفتیم تا گوشه‌ای از فعالیت هایشان را تشریح کند.

محسن تازه‌روز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان می‌گوید: فعالیت گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان از سال 1396 شروع شده و تاکنون بیش از ۸۰ مورد کار جهادی در شهر و حاشیه شهر زاهدان انجام شده است.

خادم گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان افزود: در شهرستان های خاش، زرآباد، کنارک، اردوهای چند روزه داشته ایم و در سیل سیستان ۱۴ روز و در سیل بلوچستان بالای ۲۰ روز در منطقه بنت مستقر و خدمت رسانی انجام داده ایم.

 

وی ادامه داد: از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا تا به امروز نیز بیش از ۶۰روز ضدعفونی معابر، عابر بانک ها (تخصصی) توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی در حاشیه شهر، ضدعفونی ماشینهای عمومی بوده است که همچنان نیز ادامه دارد.

این فعال جهادی می‌گوید: تولید ماسک پارچه ای ۳لایه قابل شستشو و توزیع در مدارس حاشیه شهر و مردم و نمازگزاران، تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰۰ بسته ارزاق در حاشیه شهر و شهرستانهای کنارک، بنت، خاش، سوران، ایرانشهر و زاهدان از دیگر فعالیت های گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان بوده است.

 

وی بیان کرد: تهیه و پخت بیش از ۷هزار پرس غذای گرم در حاشیه شهر زاهدان و کارتن خوابها، اشتغال در منازل با توزیع جوجه های یک ماهه، تهیه مایحتاج افرادی که در اشتغال دچار مشکل شده بودند، درمان بیمارانی که بخاطر کرونا توان پرداخت هزینه‌های درمان نداشته اند، تهیه انسولین برای بیماران قندی تحت پوشش، کمک به پرستاران در بخش‌های کرونایی به مدت ۲ماه، تغسیل و تدفین بیماران کرونایی و ذبح ۱۴ راس گوسفند و توزیع بین نیازمندان و افراد آبرومند و مبتلایان به کرونا از دیگر فعالیت های این گروه جهادی است.


انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول